پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
محمد ابراهیم طاهریان سفیر ایران در ترکیه با باکی آلکاچار معاون وزیر گردشگری این کشور دیدار و در باره راه های توسعه همکاری های گردشگری دو کشور تبادل نظر کرد.

شعارسال: دراین دیدار سفیر ایران با اشاره به دیدار اخیر دو رئیس جمهور در نیویورک و تاکید آنان بر توسعه مناسبات اقتصادی، گفت : این موضوع در دیدار دو روز پیش وزرای خارجه دو کشور در آنکارا نیز به عنوان یکی از موضوعات مهم بررسی و مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

طاهریان با اشاره به اهمیت گردشگری در تقویت مناسبت دو کشور، افزود : ایران همچون ترکیه از ظرفیت های بالایی برای گردشگری برخوردار می باشد که متاسفانه به دلیل عدم آشنایی مردم ترکیه با این ظرفیت ها کمتر مورد توجه آنان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف سازمان های متولی درامر گردشگری دو کشور توسعه ارتباطات با یکدیگر برای حمایت از بخش های خصوصی جهت توسعه همکاری های تورگردانی و تعریف مسیرهای جدید گردشگری می باشد.

طاهریان همچنین با اشاره به همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری درعرصه توریسم و هتل سازی ایران که قرار است طی روزهای 11 و 12 مهرماه سالجاری در تهران برگزار شود پیشنهاد کرد تا سرمایه گذاران ترکیه ای با شرکت در این گونه همایش ها و آشنایی بیشتر با این فرصت ها، زمینه حضور فعال خود درعرصه پر سود گردشگری در ایران را فراهم آورند.

سفیر ایران در ادامه با توجه به اتفاقات تروریستی اخیر در ترکیه و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان ایرانی گفت انتظار ما از تمامی دستگاه های ذی ربط در ترکیه این است تا با توجه به اینکه سالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر ایرانی به ترکیه سفر می نمایند حمایت ها و پشتیبانی های لازم و به موقع از آنان را به عمل آورده و بسترهای لازم برای پذیرش روان تر و شایسته تر آنها در مبادی ورودی به ترکیه را فراهم آورند.

آلکاچار معاون وزیر گردشگری ترکیه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم توسعه مناسبات گردشگری میان دو کشور افزود ما نیز همچون شما علاقمند به ایجاد مسیرهای جدید گردشگری میان دو کشور و یا میان ایران ، ترکیه و یک کشور ثالث هستیم و آماده ایم تا با توجه به تجارب ترکیه در این بخش آنها را با طرف های ایرانی مبادله کنیم.

معاون وزیر گردشگری ترکیه همچنین افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا زمینه های حضور فعال تر سرمایه گذاران ترکیه در عرصه گردشگری ایران را فراهم کنیم .

آلکاچار با ابراز تاسف از اتفاقات پیش آمده برای گردشگران ایرانی در استانبول و وان گفت : پیگیری های لازم برای رفع مشکلات پیش روی آسیب دیدگان درحوادث اخیر ترکیه را به عمل آورده و تسهیلات لازم برای گردشگران ایرانی در مبادی ورودی زمینی به ترکیه را فراهم خواهیم آورد.

دراین ملاقات رایزن اقتصادی و کارشناس حقوقی سفارت ایران به همراه برخی از مدیران وزارت گردشگری ترکیه نیز حضور داشتند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9مهر1395، کدخبر: 82250328: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین