پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران از ادامه تفاهم نامه همکاري بين ايران و ترکيه خبر داد که بر اساس آن سرمايه گذاران ترکيه اي براي ساخت 10 هتل به ايران سفر خواهند کرد.

شعارسال: علي اصغر مونسان، معاون رئيس جمهوري ايران و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در نشست خبري خود با رسانه هاي خارجي در ايران در پاسخ به خبرنگار خبرگزاري آناتولي درباره سرنوشت ساخت 10 هتل 5 ستاره از سوي سرمايه گذاران ترکيه اي گفت: تفاهم نامه اي بين سازمان ما با وزارت فرهنگ ترکيه وجود دارد و بر اساس آن سرمايه گذاران ترکيه اي 10 هتل در ايران مي سازند.

وي در ادامه با بيان اينکه اين مساله از سوي ايران پيگيري مي شود ادامه داد: اين مساله انجام مي شود و ديداري که با وزير وقت ترکيه داشتيم قرار بر اين شد بند نفاهم نامه اجرايي شود.

به گفته مونسان مقرر شد ايران 10 مکان براي ساخت هتل در نظر بگيرد و سرمايه گذاران ترکيه اي سفري به ايران داشته باشند و مکان ها را ببيند.

مونسان با اشاره به اينکه ورود گردشگر ترکيه اي به ايران 28 درصد رشد داشته است گفت : ما در امر تبليغات در ترکيه بايد بيشتر کار کنيم و تا به نقطه توازن تعداد گردشگر برسيم. با تدابير و ارائه تسهيلاتي که از موضوعاتي بود که بين ما و طرف ترکيه اي صحبت شد تا کنون 28 درصد رشد گردشگر ترکيه اي به ايران داريم. با توجه به قرابت فرهنگي گردشگران ترکيه اي استقبال بيشتري براي سفر به ايران خواهند داشت.

معاون رئيس جمهوري ايران همچنين درباره تاثير بازگشت تحريم ها بر سرمايه گذاري خارجي توضيح داد: تحريم ها، يکجانبه از سوي آمريکاست. بسياري از کشورها از جمله ترکيه از آن تبعيت نمي کنند. بنابراين مشکلي براي سرمايه گذران وجود ندارد.

در حقيقت با تجربه تحريم هاي قبل که از سوي سازمان ملل بود و حجم گسترده داشت تاثير زيادي در گردشگري ما نداشت. الان هم از امريکا توريست زيادي نداريم. اختلالاتي در ابتدا با فضاي تبليغاتي ايجاد مي شود که به نظر مي رسد گذراست.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي ايران درباره لغو شدن پروازهاي مستقيم اروپايي بعد از بازگشت تحريم ها و اثرش بر توريسم ايران گفت: خطوط هوايي مستقيم به ايران خيلي زياد نبودند که حال بخواهند تاثير زيادي بگذارند. البته خط هوايي ترکيش ايرلاين که به نقاط زيادي از دنيا پرواز دارد در کنار ايران اير مسافران خارجي زيادي را به ايران مي رساند.

مونسان رشد گردشگري خارجي در ايران را 4 درصد در سال 96 اعلام کرد که اين عدد در 4 ماهه نخست سال 97 به 38 درصد رشد رسيده است. او درباره تعداد گردشگران خارجي به ايران گفت: پنج ميليون و صد هزار نفر در سال گذشته به ايران سفر کرده اند.

او همچنين تعداد هتل هاي 4 و 5 ستاره ايراني را تا پيش از دولت حسن روحاني 125 عدد اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 158 هتل 4 و 5 ستاره در ايران داريم که تا پايان دولت به 280 هتل خواهد رسيد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 21 مرداد 1397 ، کدخبر:20180812155944639 ،www.aryanews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
امیدوارم این بد شدن ترکیه با امریکا نخواد با این شیوه ها تو ایران جبران بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین