پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۴۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
داستان تبدیل شدن چین به کشور دوم جهان از مسیر رهبری حزب کمونیست چین می‌گذرد که با بهره کشی از میلیون‌ها کارگر چینی توانست اقتصاد خود را بهبود دهد.
شعار سال: چینی‌ها در این مسیر با استفاده از نیرنگ دامپینگ و ارزان سازی یوان بسیاری از کشور‌ها و فعالیت‌ها در اقتصاد‌های ضعیف را زیر پا له کردند و صادرکننده نخست جهان شده ونیز به وارد کننده بزرگ نیز تبدیل شده اند. به نظر می‌رسد تازه‌ترین نشست حزب کمونیست چین که زیر ضرب خبر‌های انتخابات ریاست جمهور آمریکا محو شده است تصمیم‌های تازه‌ای اتخاذ شده است که می‌توان ان را نوعی اعلان جنگ اقتصادی دانست. یک رسانه فارسی زبان چپگرای ایرانی که حالا هوادار حزب کمونیست شوروی شده است در تفسیری کوتاه به این داستان اشاره کرده و می‌نویسد: چین استراتژی نوینی را برای اقتصادی خود تدوین کرده که بر پایه تغییر شکل بازار مصرف در این کشور است.
مطابق این استراتژی، چین اولویت را روی سرمایه گذاری در انتقال از اقتصاد صادرات محور به اقتصادی متمرکز بر بازار داخلی گذاشته است. “شی جین پینگ”، رهبر چین در بیانیه اخیر خود نوشت که چین نیاز به ایجاد مدل جدیدی از توسعه دارد که در آن، اصل باید در گردش اقتصادی داخلی باشد، تا بازار‌های داخلی و خارجی بتوانند مکمل یکدیگر باشند. در سال ۲۰۲۰، سهم صادرات از تولید ناخالص داخلی چین به ۱۷ درصد کاهش یافت. از طرف دیگر، مصرف داخلی افزایش چشم گیری داشته و در سال گذشته به ۵۸ درصد از تولید ناخالص داخلی رسید.
با این حال، این بدان معنا نیست که صادرات دیگر در اقتصاد چین مهم نخواهد بود، بلکه این کشور به سرمایه گذاری در گسترش بیشتر عرضه کالا‌های ارزان قیمت با استفاده از مزایای رقابتی خود ادامه خواهد داد. بزرگترین دلیل این امر را می‌توان در سرمایه گذاری در "کمربند و جاده ابریشم" یافت. این کشور به سادگی قادر خواهد بود با تمرکز بیشتر بر بازار ملی، مصرف داخلی به نقطه اصلی اقتصاد ملی تبدیل شود، و بدون آنکه در انزوای اقتصادی قرار گیرد، در آمد خود را نیز افزایش دهد.

تولید خودکفا
در آینده نزدیک، چین به تولید کننده عمده بیشتر کالا‌ها و خدمات صنعتی پیشرفته که هم اکنون از اروپا، ژاپن و کره وارد می‌کند تبدیل خواهد شد. از هم اکنون نگرانی کشور‌هایی که چنین محصولات و خدماتی را به پکن ارائه می‌دهند نگران شده اند. با این تغییر، احتمال تشدید جنگ تجاری با ایالات متحده بیشتر می‌شود؛ و آلمان یکی از متضررترین کشور‌ها خواهد بود، چرا که آلمان یکی از عمده‌ترین تأمین کنندگان وسائل نقلیه، قطعات خودرو، هواپیما، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی به چین بوده است، و این همان چیزی است که اقتصاددانان “کومرتس بانک” را بسیار نگران ساخته است.
چین استراتژی خود را ناگهان تدوین نکرد، اما از نظر تجربی متوجه شد که مناسب‌ترین کار در حال حاضر ایجاد این وارونگی در بازار است. بزودی، اروپا و ایالات متحده رو در روی مشکلاتی که چین در پیش بینی آن‌ها استراتژی بنیادی خود را تدوین کرد، روبرو خواهند شد؛ و شاید الگوی چین را برای خود انتخاب کنند. آن‌ها میدانند که بدون چین برای تقویت بازار‌های خودشان و برای غلبه بر بحران کنونی چیزی برای عرضه نخواهند داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت ۲۴، تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۱۹۹۸۱، www.saat۲۴.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
United States of America
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
کمتر از 20 سال آینده چین ابرقدرت اقتصادی جهان خواهد شد و آمریکا نخواهد توانست جلوی این روند را بگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
چین این روزها داره قدرتمند ترین روزهای خودشرودر افولی ترین دوران امریکا طی میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
چین یه رقیب سرسخت برای آمریکا محسوب میشه و بالاترین حد ترس رو آمریکا از چین داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
چین به جایی از قدرت رسیده که میتونه هرکشوری رو در زمینه اقتصادی زمین بزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین