پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۶۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶
مدیرکل شیلات خوزستان فعالیت غیرمجاز شناور‌های صیادی را از چالش‌های پیشِ رو جامعه صیادی بیان کرد و افزود: بیش از دو هزار و ۵۰۰ قایق فاقد هویت با عنوان قایق‌های صیادی  به صورت غیرمجاز مشغول صید در صیدگاه‎های استان هستند که لازم است با هماهنگی ادارۀ کل حفاظت محیط زیست و ماموران دریابانی از ورود آن‌ها به دریا جلوگیری کرد.

شعار سال،: فتح الله ابوعلی گفت: نبود جایگاه سوخت بندر صیادی چوئبده و فعالیت شناور‌های غیر مجاز، مشکل عمده صیادان آبادانی‌ است که برای رفع آن‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: باید جهت سهولت سوختگیری شناور‌های صیادی آبادان که مطالبه عمومی جامعه صیادان این منطقه است وارد عمل شد.

وی با اشاره به مشکلات سامانه سازمان بنادر و دریانوردی در ماه‌های اخیر پیشنهاد داد به منظور جلوگیری از زمینگیر شدن ناوگان صیادی در چنین مواقعی، تامین سوخت شناور‌های صیادی از طریق تایید شیلات و به صورت دستی صورت گیرد.

ابوعلی فعالیت غیرمجاز شناور‌های صیادی را از چالش‌های پیشِ رو جامعه صیادی بیان کرد و افزود: بیش از دو هزار و ۵۰۰ قایق فاقد هویت با عنوان قایق‌های صیادی  به صورت غیرمجاز مشغول صید در صیدگاه‎های استان هستند که لازم است با هماهنگی ادارۀ کل حفاظت محیط زیست و ماموران دریابانی از ورود آن‌ها به دریا جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: شیلات خوزستان برای رفع مشکلات صیادان طی زمان‌بندی مشخص برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیر کل شیلات خوزستان  گفت: برنامه‌های خوبی برای حفظ اشتغال موجود در دریا، بازسازی ذخایر دریایی، احداث بنادر صیادی و لایروبی بنادر صیادی داریم که با مشارکت مسئولان محلی، جامعه صیادی و سازمان شیلات ایران محقق خواهند شد.

وی افزود: اگر اعتبارات عمرانی تخصیص یابد تا پایان سال دو بندر در شهرستان‌های شادگان و هندیجان به بهره برداری خواهد رسید و ۲۰۰ سازۀ زیست‌گاه مصنوعی در صید گاه‌های استان احداث خواهد شد.

حدود سه هزار شناور و قایق صیادی مجاز در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال هستند.

صید غیرمجاز، قاچاق آبزیان دریایی، صید در فصل ممنوعیت و تخم ریزی، ورود شناور‌های صیادی خارجی به محدوده صیدگاه‌های استان، سنگینی ناوگان و مشکل سوخت از مهمترین چالش‌های صید و صیادی خوزستان است.

پارسال حدود ۴۸ هزار تُن ماهی و میگوی دریایی در صیدگاه‌های خوزستان صید شد. هر سال میزان صید و فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان، پنج درصد کاهش می‌یابد.

معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی از صید و صیادی تامین می‌شود.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مانا، تاریخ انتشار: 18 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، http://mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
این عزیزان رکن ها و پایه های تولید محصولات غذایی کشور هستن باید ازشون حمایت کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
خدا بهشون رحم کنه دولت برا هرکی خواست کاری بکنه نابود شد آخه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین