پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
با وجود ادعای مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص تشکیل پرونده برای یک‌هزارو ۳۶۸ متقاضی ثبت قایق صیادی در این اداره‌کل ، اخبار دریافتی نشان دهنده بازدید از حدود 150 قایق و شناور صیادی است. مشکلات شناورهای صیادی و مجوز صید ، مشکل امروز و دیروز جامعه صیادی نبوده و اهمال مسلم و قابل اثبات با قابلیت پیگیری کیفری دو نهاد و سازمان شیلات و بنادر و دریانوردی در این خصوص در ادوار ، قابل گذشت نخواهد بود. منتظر دریافت توضیحات هستیم.

شعارسال: حسین عباس‌نژاد روز یکشنبه ۱۸ تیرماه در تشریح اقدامات انجام شده برای ثبت قایق‌های بی‌هویت صیادی اظهارکرد: از ابتدای تیرماه برنامه‌ریزی و برگزاری نشست با استانداری هرمزگان، سازمان منطقه آزاد کیش و تعاونی‌های صیادی به منظور هماهنگی و اطلاع‌رسانی بمنظور تسهیل تکمیل مدارک وبازرسی قایق‌های صیادی بی‌هویت شد.
وی با بیان اینکه تا کنون برای یک‌هزارو ۳۶۸ متقاضی ثبت قایق صیادی در اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پرونده تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر نمایندگان این اداره کل در ۹ بندر سازمانی آماده پذیرش مدارک متقاضیان هستند.

موضوع تایید فنی قایق‌های صیادان به کجا رسید؟ تداوم توجیه گری در شیلات و اداره کل بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: بر اساس مناطق حوزه غرب استان ۳۴۱، مرکز استان ۴۲۹ فقره و حوزه شرق استان نیز ۵۹۸ فقره پرونده برای مراجعه‌کنندگان تشکیل شده است.

به گفته عباس‌نژاد؛ در بررسی‌ها تا کنون ۲۴ درخواست از سوی دارندگان مجوز درگاه ملی به دلیل ثبت قبلی شناور با کاربری تفریحی، نداشتن مدارک قایق با مجوز درگاه و یا فروش قایق دارای مجوز درگاه به شخص ثالث رد شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان در غرب استان می‌توانید به نمایندگان اداره‌کل در بنادر لنگه، جزیره ابوموسی و جزیره کیش، در مرکز استان به جزیره قشم و اداره مرکزی ثبت بندرعباس و در شرق استان نیز به بنادر تیاب، سیریک و جاسک مراجعه و مدارک خود را تکمیل کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدارک مورد نیاز در این مرحله را شامل کپی برابر اصل تصویر مجوز درگاه و تصویر برابر اصل سند قطعی موتور قایق اعلام کرد و گفت: به محض تکمیل مدارک و غربالگری اولیه با بسیج نیرو‌های بازرس ثبت، آماده شروع بازرسی ثبتی و رده‌بندی هستیم.

عباس‌نژاد عنوان کرد: به منظور رفاه حال متقاضیان، نماینده صندوق بیمه کشاورزی در اداره مرکزی بازرسی و ثبت مستقر بوده تا در صورت نیاز، پوشش بیمه‌ای صیادان در محل ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ثبت قایق‌های بنزینی ۲ زمانه نیازمند ابلاغ مصوبه هیات وزیران برای اجازه ثبت قایق با موتور ۲ زمانه است، خاطرنشان کرد: از طریق سازمان بنادر و استانداری هرمزگان در حال پیگیری برای تسریع در ابلاغ مصوبه یاد شده هستیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: به موسسات رده‌بندی ابلاغ شده با تمام منابع و تجهیزات آماده بازرسی رده‌بندی و صدور گواهینامه ایمنی شناور‌های متقاضی باشند و با تشکیل اکثریت نسبی پرونده‌های مراجعه کنندگان، جدول زمانی بازرسی‌های ثبتی و رده‌بندی تهیه و به متقاضیان اطلاع رسانی تا بازرسی‌های فنی به صورت منطقه‌ای انجام شود.

به گفته عباس نژاد میز خدمت ویژه متقاضیان ثبت قایق‌های بی هویت در اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناور‌ها واقع در بندر شهید باهنر مستقر شده است.

عباس نژاد تاکید کرد پس از تکمیل مدارک متقاضیان زمان و مکان حضور بازرسان به تعاونی‌های ابلاغ و تعاونی‌ها ملزم به اطلاع رسانی دقیق جهت حضور مالک و شناور در محل تایین شده هستند.

تعداد بازدید : 3

 

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سازمان بنادر و دریانوردی، تاریخ انتشار: 18تیر1402، کدخبر: 63576، www.pmo.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین