پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
بدلیل ضعف مشهود و غیرقابل کتمان حوزه‌های نظارتی، کنترل و بازرسی در کشور، متاسفانه شاهد آن هستیم که پهنه مدیریت و تصمیم گیری، تبدیل به عرصه بازی‌های تبعیت کننده از قاعده آزمون و خطا شده است. برنامه‌هایی که ضمن هدر دادن منافع و منابع، بدلیل پیامد‌های تحمیل نموده بر شهروندان، برای کشور بسیار پرهزینه و گران تمام می‌شود.‌ای کاش امکان حرکت در آینده وجود می‌داشت و برخی از کوته بینی‌ها و حماقت‌های زمان حال را بشکلی مشهود دید. حماقت‌های سر زده از مدعیانی به اسم مدیر با رگ‌های گردن باد کرده و قیافه‌های حق به جانب.

شعار سال: مهرداد تقی زاده کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک؛ در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم کاهش ساعت خدمات‌دهی مترو و ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی را می‌توان کارآمد تلقی کرد، اظهار کرد: بنده معتقدم تصمیم کاهش ساعات خدمات دهی مترو و فروشگاه‌ها در ساعت ابتدایی شب نه تنها ازدحام مردم را کاهش نمی‌دهد بلکه موجب می‌شود مردم کارهای خود را در ساعات خاصی انجام دهند و باعث شلوغی بیش‌ از حد می‌شود.

وی افزود: ما هر چه زمان خدمات‌دهی مترو و حمل نقل عمومی را طولانی‌تر کنیم و سرفاصله‌ها کاهش پیدا کند این می‌تواند به رعایت فاصله‌های اجتماعی در ایام کرونا کمک بیشتری کند.

تقی زاده با اشاره به چرایی تصمیم گیری درباره کاهش سطح خدمات دهی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: این تصمیم را نمی‌دانم چگونه ارزیابی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند، کما اینکه درگذشته سرفاصله حرکت بین دو قطار را افزایش دادند و موجب شد تا حجم مسافران در میان این دو قطار افزایش چشمگیری داشته باشد.

این کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک ادامه داد: تصمیم تعطیلی فروشگاه‌ها و مجتمع تجاری تا 18 عصر می‌تواند با افزایش تجمع مردم در این زمان مواجه شود، به‌طور مثال اگر 700 نفر در ساعات مختلف به یک مجتمع تجاری مراجعه می‌کنند در صورت تعطیلی زودهنگام تعداد حالا باید تا پیش از ساعت 18 به آن مکان مراجعه کنند و طبیعتاً با افزایش حجم ورودی و ازدحام جمعیت مواجه خواهند شد.

تقی زاده، با هشدار درباره افزایش ترافیک در روزهای آینده، متذکر شد: اگرمیزان ساعات خدمات‌دهی حمل‌ونقل عمومی کاهش پیدا کند می تواند بار ترافیکی را به خیابان‌ها تحمیل می‌کند و در صورت کاهش تعطیلی مترو مردم با خودروهای عمومی و شخصی مسافرت‌های درون‌شهری را ادامه خواهند داد.

این کارشناس ترافیکی با بیان اینکه شهرداری باید بخشی از بودجه خود را به خرید ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش سرفاصله‌های قطار و اتوبوس‌ها می‌تواند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا کمک کند و مسئولان به‌جای توسعه معابر و احداث خیابان‌ها و بزرگراه‌ها می‌توانند بودجه شهری را به خرید ناوگان عمومی اختصاص دهند، ما پول داریم اما نمی‌توانیم آن را در جایی که نیاز است درست و صحیح هزینه کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار: 21 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:1665841، dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین