پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۱۱۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
حجم صادرات ایران به کوبا طی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ از ۱۰ میلیون دلار به ۶ هزار دلار تا سال ۹۷ رسیده و در سال ۹۸ نیز صفر شده است.
 شعارسال: درحالی‌که یکی از راهکار‌های دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا، توسعه تجارت با کشور‌های تحریم شده است، با این حال بررسی روابط تجاری دو کشور ایران و کوبا نشان می‌دهد حجم صادرات ایران به کوبا طی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ از ۱۰ میلیون دلار به ۶ هزار دلار تا سال ۹۷ رسیده و در سال ۹۸ نیز صفر شده است.

قابل ذکر است کوبا علاوه بر آنکه یک بازار وارداتی ۵/۴ میلیارد دلاری دارد، با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در حوزه‌های پزشکی، نانو تکنولوژی، علمی، دارویی و انرژی نیز پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است که می‌تواند برای گسترش همکاری با کشورمان مفید باشد.

انعقاد پیمان‌های پولی و تهاتر کالا ازجمله شیوه‌هایی است که ایران می‌تواند با استفاده از آن‌ها با کشور‌های تحت تحریمی همچون کوبا روابط تجاری برقرار کند. گرچه محمدجواد ظریف اخیرا به کشور‌های آمریکای لاتین و ازجمله کوبا سفر کرده، اما آنچه واضح است اینکه دولت روحانی تاکنون از این ابزار‌ها غافل بوده است.
 
صادرات ایران به کوبا صفر شد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازنود اقتصادی تاریخ انتشار ۲۰ آبان ۹۹، کد خبر: ۲۱۳۶۱۷۴، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
این هم از برکات این دولت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین