پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۶۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
هنرمند نمایشگاه «هنر بدون مرز» در تشریح رویکرد هنری خود در آثارش گفت: طراحی محض تعادل و موتور حرکت‌دهنده من از حاشیه‌ها و پیچیدگی‌هاست که همواره با آن دست پنجه نرم می‌کنم و رگ حیات است که تنها به عنوان پایه‌ای برای رسیدن به رسانه دیگر به آن نمی‌پردازم.
شعار سال: حسین طادی هنرمندی که این روز‌ها طراحی هایش در قالب نمایشگاهی با عنوان هنر بدون مرز در هلند به نمایش درآمده درباره طراحی گفت: نگاه من به طراحی حاصل نزدیک به ۱۵ سال تجربه در این حوزه است.  طراحی محض آزادی عمل بالایی به من می‌دهد و باعث می‌شود به تجربه‌گری بپردازم. طراحی به من امکان می‌دهد بتوانم ایده‌ها و اندیشه‌های خود را با ساده‌ترین ابزار‌ها و یا پیچیده‌ترین تکنیک‌ها و فناوری‌های روز جلو ببرم.


وی افزود: می‌توان گفت طراحی محض امروز انعطاف پذیرترین رسانه است. می‌توانیم کیفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مختلف را در کنار طراحی محض تجربه و استفاده کنیم و از طریق آن ایده و اندیشه خود را توسعه دهیم. طراحی محض، رسانه در دسترس برای هنر عمومی است.

وی در تشریح رویکرد خود گفت: طراحی محض ساده و بدون پیچیدگی های رسانه‌های دیگر با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، چه مخاطبی که نظاره‌گر است، چه مخاطبی که می‌خواهد برای لحظاتی هر چند کوتاه، هنر را از نزدیک ببیند و فرایند خلق اثر هنری‌ را شخصی تجربه کند، این اتفاق و تاثیراتی که طراحی محض روی سطح زندگی و ذهن مخاطب می‌گذارد از منظرهای گوناگون قابل بررسی است. 

هدف هنر ایجاد وقفه در زندگی تثبیت شده است

این هنرمند ادامه داد: من تجربه های شخصی زیادی در این حوزه داشتم. در فضاهای متفاوت میان مردم رفتم و تلاش کرده‌ام آن‌ها را با دنیای هنر امروز مواجه کنم. بخشی از هدف هنر عمومی ایجاد وقفه در زندگی تثبیت شده مردم و لحظه ای تامل در ذهن آن‌هاست. با طراحی محض می‌توانیم به مردم نزدیک شویم، آن‌ها را وارد فضایی متفاوت کنیم، مردم نیز می‌توانند هنر را لمس و تجربه کنند؛ برای مثال رسانه‌هایی مانند عکاسی یا سینما، ابزارهای پیچیده‌ای دارند که نیاز به دانش و تخصص دارد. 


به گفته این طراح در کودکی ما برای برقراری ارتباط با جهان اطرافمان طراحی کرده‌ایم، با خط‌خطی کردن دیوارها سعی در بروز احساسات درونی خود داشته‌ایم حتی قبل از این‌که قادر به تکلم باشیم طراحی کرده ایم. طراحی با ضمیر ناخودآگاه بسیار درگیر است، فکرها، احساسات و ناپیداها را از تاریک‌ترین لایه‌های ذهن بیرون می‌کشد و به همین دلیل ارتباط حسی و روانی قدرتمندی برقرار می‌کند.

این هنرمند با اشاره به پیشینه طراحی گفت: در دوره غارنشینی با طراحی کردن اولین تجربه های تصویریمان را ایجاد کرده‌ایم و ردی از خودمان بر جای گذاشته‌ایم. فهمیدیم می‌توانیم با خاکستر چوب سوخته اثر بگذاریم و خلق کنیم. از ۳۰ هزار سال قبل تا به حال، رد طراحی در همه‌جا دیده شده است از شخصی ترین لحظات زندگی ما تا غارها، خانه‌ها، گالری‌ها و موزه‌ها. طراحی همیشه برای پیاده‌کردن پیچیده‌ترین ایده‌ها و اندیشه‌ها قابل دسترس بوده و در طول تاریخ به متفکران مختلف کمک کرده بتوانند از طریق طراحی اندیشه‌هایشان را بیان کنند. روی یک تکه کاغذ، پارچه یا هر چیزی که بتوان روی آن اثر گذاشت می‌توان به آن‌چه که در ذهن می‌گذرد تجسم بخشید.

طادی درباره موادی که برای طراحی از آن استفاده می کند، گفت: تجربه‌های مختلفی در استفاده از مواد گوناگون در روند طراحی‌هایم داشته‌ام و از مواد کلاسیک طراحی مثل گرافیت، جوهر و زغال هم استفاده کرده‌ام. در حوزه‌های مختلف هنری مانند تئاتر، تلویزیون و هنر اجرا کار کرده‌ام، در تمام آن‌ها توانسته‌ام با استفاده از ویژگی‌های طراحی محض، کارم را توسعه دهم و به ایده‌های شخصی و نو برسم.  با بررسی روندِ کاری بسیاری هنرمندان در رسانه‌های مختلف، تاثیر دانش طراحی را در روند خلق آثارشان دیده‌ام.

می‌توان با طراحی حرکت کرد

وی ادامه داد: پس از تجربیاتی که طی این سال‌ها به دست آوردم در نهایت به این نتیجه رسیدم که بهترین رسانه برای بیان اندیشه‌های من طراحی محض است که می‌توانم از طریق آن، فکرم را گسترش و پرورش دهم. با همین ابزارهای ساده توانستم در تهران و شهرهای مختلف نمایشگاه‌های متعدد برگزار کنم و آثارم را در فضاهای بین المللی به نمایش بگذارم. می‌توان با طراحی حرکت کرد و در نقاط مختلف دنیا حضور داشت، لزوما نیازی نیست درگیر فناوری و اندیشه‌های پیچیده‌ شویم تا تاثیرگذاری بالایی به دست اوریم.


طادی درباره مشکلاتی که طراحان با آن روبرو است، گفت: امروزه مسأله ای که خیلی هنرمندان را محدود می‌کند هزینه هنگفتی است که باید برای مواد و ابزار کارشان بپردازند اما می‌توانیم با استفاده از طراحی و ابزار و متریال ارزان آن، اندیشه و دغدغه‌هایمان را جلو ببریم. یکی از علل رجوع هنرمندان جوان به طراحی محض همین مسأله است.  به طراحی می‌شود پناه برد و عبور کرد. در این سالها که طراحی کردم شرایط گوناگون و پیچیده‌ای را از سر گذرانده‌ام، طراحی محض تعادل و موتور حرکت دهنده من از این حاشیه‌ها و پیچیدگی‌ها بوده است. 

نمایشگاه طراحی‌های حسین طادی و امیرمحمدزاده با عنوان هنر بدون مرز از ۱۱ مهر در مرکز Podium Zuidhaege شهر آسن هلند برپا شده است و در این مرکز بیش از ۴۰۰ طراحی از دو هنرمند جوان و پرکار در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:84106840، irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
فکر نمیکردم تو دوره کرونا همین نمایشگاه هایی باز باشن! این ها با اینکه دارن کار میکنن غر هم میزنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
فکر نمیکردم تو دوره کرونا همین نمایشگاه هایی باز باشن! این ها با اینکه دارن کار میکنن غر هم میزنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
ادم اين تابلو هارو از پشت شيشه هاي مانيتور هم ميبينه قلبش اروم ميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین