پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۸۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
بر اساس آنالیز‌های آزمایشگاهی انجام شده در برخی محموله‌های کنجاله‌ی توزیعی دولتی، در این محموله‌ها تا ۲۳ درصد خاکستر (ضایعات) وجود داشته که این امر مشکلاتی برای مرغداران ایجاد کرده است.
شعار سال:  بر اساس بررسی های آزماشگاهی انجام شده در محموله ی کنجاله سویا دولتی در  نیمه دوم مهرماه 99، این محموله ها بطور میانگین حدود 8.5 تا 23 درصد خاکستر (ضایعات) داشته است که به گفته مرغداران این ضایعات شامل شن، گل و پودر آجر بوده که نه تنها درصد خلوص پروتئین محصول فوق را پایین آورده بلکه مرغداران را نیز متضرر کرده است.
 
بر اساس تماس های صورت گرفته توسط مرغداران،  شدت وجود ناخالصی ها به حدی بود که با چشم غیر مسلح نیز  مشهود است با این حال بسیاری از مرغداران استانهای جنوبی با ارسال نمونه این بار به آزمایشگاه از میزان ناخالصی محموله ی فوق مطمئن شدند. در گزارش آزمایشگاه این ناخالصی ها با عنوان خاکستر نام برده شده است.
 
مرغداران در بسیاری از استانها به دلیل نیاز مبرم به دان مجبور بودند بدون آزمایش بلافاصله کنجاله سویا را استفاده کنند که بنا به نظر کارشناسان، این حجم از آلودگی درصد پروتئین محصول را پایین آورده و طول دوره پرورش را به جای 45 روز به 60 روز می رساند که این امر کاملا برخلاف سیاست های وزارتخانه مبنی بر کاهش طول دوره پرورش می باشد.
 
نه تنها سرمایه مرغداران با استفاده از این محصول تضییع می‌شود بلکه حقوق مصرف کننده هم ضایع خواهد شد زیرا  ممکن است بسیاری از این آلودگی ها از طریق مصرف این محصول به مصرف کننده هم منتقل گردد.
 

 
 
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری تسنیم  ، تاریخ انتشار:   25 آبان  1399  ، کدخبر: 2389873 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
اوضاع نهاده هاي دامي در ايران اصلا رو به سامان نيست و جهاد بايد يه قدم خوبي برداره در اين زمينه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
الان دام و طيوري كه اين هارو ميخورن ميتونن به سلامتي ما كمك كنن يا بدتر مريضمون ميكنن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
جاي تاسف داره كه وجدان كاري و مسئوليت اجتماعي براي توليد كننده ها به زير صفر رسيده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین