پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۲۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
شبکه IRIB UHD اولین شبکه فارسی زبان جهان با کیفیت ۴K و فناوری رنگی HDR است، این مجموعه توسط کارشناسان فنی رسانه ملّی با حفظ کیفیت از SDR به HDR تبدیل شد. همچنین این شبکه قابلیت پخش صدای دالبی را هم داراست که انتظار می‌رود تولیدات داخل کشور به این سطح از فناوری صداگذاری نیز ارتقاء یابند.

امسال اجلاس فناوری رسانه صدا و سیما در گام هفدهم، به صورت آنلاین برگزار می‌شود و قرار است با HD شدن چند شبکه‌ تلویزیونی همراه شود. طرحی که مدت‌ها دست‌اندرکاران حوزه فنی رسانه ملّی درباره‌اش صحبت کرده‌اند و پیش از این هم سه شبکه تلویزیونی (سه، تماشا و مستند) فرمتِ HD به آن‌ها اختصاص پیدا کرد.

قرار است در روز افتتاحیه هفدهمین اجلاس فناوری رسانه (9 آذرماه) 8 شبکه تلویزیونی (یک، ورزش، نمایش، نسیم، افق، کودک، خبر و ایران‌کالا) HD شوند. البته برای این سه شبکه‌ای که در گذشته HD شدند نیز قرار است فرمت فناوری جدید لحاظ شود تا به اضافه چند شبکه دیگر که به این فرآیند مجهز خواهند شد، نظاره‌گر HD واقعی‌تری روی آنتن سیما باشیم.

یکی از اتفاقات دیگر در حوزه فنی به شبکه 4F برمی‌گردد که مدتی است به صورت آزمایشی روی آنتن است. برخی از مجموعه‌های پویانمایی همچون "چیا" از این شبکه به نمایش درآمد. اما تنها تلویزیون‌هایی که قابلیت نمایش 4k را دارند می‌توانستند از کانال 218 تلویزیون‌هایشان این شبکه را دنبال کنند. به تعبیر مشاور معاون توسعه و فناوری رسانه ملی فرکانس شبکه IRIB UHD، اولین شبکه 4K رسانه‌ملی روی ماهواره قرار دارد و به صورت پخش زمینی از روی کانال 54 سیستم دیجیتال زمینی (DVBT2) در شهر تهران قابل دریافت است.

شبکه IRIB UHD اولین شبکه فارسی زبان جهان با کیفیت 4K و فناوری رنگی HDR است، این مجموعه توسط کارشناسان فنی رسانه‌ ملّی با حفظ کیفیت از SDR به HDR تبدیل شد. همچنین این شبکه قابلیت پخش صدای دالبی را هم داراست که انتظار می‌رود تولیدات داخل کشور به این سطح از فناوری صداگذاری نیز ارتقاء یابند.

در پیگیری‌هایی که شده این شبکه پیشرو در حال بومی‌سازی است تا بسط و گسترش بیشتری پیدا کند. چون فقط گیرنده‌هایی می‌توانند تماشایش کنند که قابلیت نمایشگر 4k را داشته باشد. فعلاً در مراحل بومی‌سازی قرار دارد و با رفع مشکلات و ایراداتش به فراگیری بیشتری دست پیدا می‌کند.

 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
1
بازم خداروشكر اين ها هم تو اين اوضاع قاراشميش دست به تغيير و تحول زدن و دنبال كيفيت بيشتر هستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
اين شبكه ها بايد بيشتر از نظر محتوايي قوي بشن نه از نظر كيفيت پخش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
به قول دوست عزيزمون املت رو تو ظرف طلايي هم بخوري باز همون املته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
این کار خوبیه اما کیفیت محتوا مهمتر از کیفیت تصویره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین