پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
حدود 15 سال از آغاز پروژه بازگشایی خیابان ثارالله شهر سرخس می‌گذرد، اما این زخم کهنه و چرکین در حال دهن باز کردن است.
شعارسال: ۱۵ سال پیش بود که پروژه بازگشایی خیابان ثارالله شهر سرخس در دستور کار شهرداری قرار گرفت، اما به دلایلی این پروژه با وقفه‌های طولانی همراه شد؛ خیابانی که اگر به‌طور کامل باز شود می‌تواند به توسعه این منطقه و روان‌تر شدن ترافیک شهر سرخس کمک بزرگی کند.

در سال ۸۰ طرح تفصيلي شهر سرخس توسط وزارت کشور به شهرداري این شهر ابلاغ شد و در اين طرح، توسعه ۲۵ ساله شهر اعم از بازگشايي معابر، خیابان‌سازی‌ها، تعريض و تفکيک زمین‌ها و به‌ویژه بازگشايي ۳۰ متري کشاورزي در ۲ مرحله به خيابان امام خميني (خیابان ثارالله کنونی) و ادامه آن به کمربندي ديده شد.

همچنین در سال ۸۲ نیز در کميسيون ماده ۵ در استانداري خراسان جلسه‌ای برگزار شد که به‌موجب آن مصوب شد، خيابان ۳۰ متري کشاورزي از تقاطع شهيد حسيني به‌طرف خيابان امام (ره) بازگشايي شود.

محمد امینی فر شهردار شهر سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: بازگشایی خیابان ثارالله علاوه بر توسعه منطقه و ترافیک شهر سرخس، روحیه خوبی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه از سال گذشته پیگیری‌های جدی برای بازگشایی این خیابان شروع شده است، تصریح کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته کار خرید مکان‌های تجاری و چندین منزل مسکونی از سمت خیابان ثارالله را آغاز کردیم و تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید املاک این منطقه شهرداری هزینه کرده است.

شهردار سرخس مشارکت شهروندان برای بازگشایی این خیابان را ضروری دانست و اظهار داشت: حدود دو میلیارد تومان دیگر برای بازگشایی این خیابان باید هزینه شود.

امینی فر خاطرنشان کرد: حاضریم بهترین امتیازات را به اهالی هم‌جوار این خیابان بدهیم تا ارزش‌افزوده آن‌ها بیشتر شود و این اقدام نیازمند مشارکت فوری شهروندان با شهرداری است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد اقتصادی شهرستان سرخس ازجمله منابع عظيم انرژي، حمل‌ونقل ريلي، گمرک و منطقه ویژه اقتصادی، در چند سال گذشته تغييرات قابل‌ملاحظه‌ای را در رشد تردد شهري و افزايش چشمگير رفت‌وآمد وسايل نقليه در شهر سرخس داشته است.

امروز در مسیرهای منتهی به خیابان امام خمینی (ره) که بخش عمده بازار شهر سرخس را شامل می‌شود، جايي براي سوزن انداختن نيست و حاشيه اين معابر نیز پارکينگ برخی مسافرکش‌های روستايي و خودروهاي اصناف و بازاریان شده است.

همچنین تردد حدود ۳۰ هزار خودرو و نبود پارکينگ متناسب با ظرفیت شهر سرخس به‌ویژه در محدوده چهارراه امام (ره)، بلوارهای طالقانی غربی و شرقی از چالش‌های مهم ترافيکي شهر سرخس شده است که اگر فکری اساسی به حال آن نشود، مانند زخمی چرکین دهن باز می‌کند.

بازگشایی خیابان ثارالله، می‌تواند گره کور ترافیک شهر سرخس را باز کند و مرهمی بر درد ترافیک این شهر باشد؛ مشارکت شهروندان نیز برای تکمیل فوری این پروژه خالی از لطف نخواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح توس، تاریخ انتشار: شنبه 13 شهریور 1395، کدخبر: - ، www.sobhtoos.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین