پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۱۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: تعدادی دانشگاه‌ها به دلیل فعالیت در حوزه آموزشی و تمرکز بر آن، از حوزه پژوهشی و ارتباط با صنعت غافل شده‌اند.
شعار سال: محمدسعید سیف درباره عملکرد دانشگاه‌ها در انعقاد قرارداد‌های ارتباط با صنعت اظهار کرد: ۱۵ دانشگاه بزرگ از جمله دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، شهید بهشتی، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه انعقاد قرارداد با صنعت عملکرد خوب و تاثیرگذاری داشته‌اند، اما حدود ۴۰-۵۰ دانشگاه عملکردشان ضعیف‌تر بوده است.

وی افزود: البته نمی‌شود برای همه دانشگاه‌ها نسخه واحدی پیچید، اما تعدادی از دانشگاه‌ها به دلیل فعالیت در حوزه آموزشی و تمرکز بر آن از حوزه پژوهشی و ارتباط با صنعت غافل شده‌اند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با تاکید بر اینکه به ازای هر ۳ هیات علمی در دانشگاه باید یک قرارداد ارتباط با صنعت منعقد شود، خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط منسجم و سازمان یافته بین صنایع و دانشگاه‌ها حاکی از نیاز‌های اساسی کشور است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

این مقام مسئول وزارت علوم از تدوین آیین نامه مدیریت استانی آموزش عالی در زمینه ارتباط با صنعت، انعقاد قرارداد و پروژه‌های پژوهشی خبر داد و گفت: در حال حاضر این آیین نامه به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است؛ هدف از تدوین این آیین نامه این است که در زمینه ارتباط با صنایع اختیار بیشتری داشته باشند و در این راستا منتظر تصمیم کشوری و از سوی وزارت علوم نباشند.  در واقع ما می‌خواهیم دانشگاه‌های استانی تفویض اختیار بیشتری در حوزه‌های مذکور داشته باشند.

سیف همچنین آخرین آمار فرصت مطالعاتی اساتید در صنایع داخلی در سال ۹۹ تاکنون را ۱۱۴ مورد عنوان کرد و گفت: البته این آمار در حال افزایش است، چون موضوعات جدیدی از سوی دستگاه‌ها در حال مطرح شدن است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: در شرایط کنونی برای حضور اساتید در صنعت این امکان وجود دارد که با موافقت دانشگاه یا مرکز پژوهشی، فرد هفته‌ای یک یا دو روز، به صورت پاره وقت فرصت مطالعاتی خود را پشت سر بگذارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۰۷۴۴۱۶،   www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
اونم دانشگاه هایبرتبر صنعتی ما که در جهان نمونه هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
مربوط به دانشگاه ها نیست این صنعت هست که داره شرایط رو برای دانشگاه ها سخت میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
دانشگاه ها به هیچ عنوان مقصر نیستن تنها جایی که پویایی خودش رو حفظ کرده دانشگاه ها بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
به نظرتون این ضعف صنایع نیست که نتونستن اونقدر ظرفیت هاشون رو بالا ببرن که دانشجو هارو به سمت خودشون جذب کنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین