پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
۳۰۰ نفر از محققان پسادکتری از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا از فرصت پژوهشی و تحقیقاتی ارائه شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کردند.

شعار سال: به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، یک سال دیگر هم از اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور گذشت. در این یک سال با وجود شیوع بیماری کرونا و چالش‌های مختلف برای برقراری تبادلات بین‌المللی، ۳۰۰ نفر از محققان پسادکتری ایرانی که در دیگر کشورها زندگی می‌کنند، برای انجام پژوهش‌های خود از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شدند.
 
این طرح در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت های دانش‌بنیان و خلاق، نظام وظیفه تخصصی و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی به ارتباط موثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور اجرایی شده است، در حوزه حمایت از محققان پسادکتری در سال ۹۹، همکاری ۳۰۰ نفر به ثبت رسیده است.
 
برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که با هدف انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل کشور اجرایی شده است دستاوردهای زیادی برای کشور داشته و  تعداد زیادی از متخصصان، دانش‌آموختگان، کارآفرینان و محققان ایرانی خارج از کشور را به بازگشت ترغیب کرده است.
 
این برنامه تاکنون بیش از ۲ هزار نفر را به ایران بازگردانده و برنامه‌هایی در قالب «کمک به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط ایرانیان بازگشته به کشور»، «فراهم کردن فرصت مطالعاتی برای دانشجویان، اساتید و محققان پسادکتری»، «اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق» و «نظام وظیفه تخصصی» را اجرایی کرده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:  26 اسفند  1399  ، کدخبر: ، www.irna.ir،84266209

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
خیلی از این فرت هارو با دانشگاه نوشیروانی بابل در میان میذارن برای جذب دانشجوی نخبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین