پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
آخوندی با اشاره به استقبال مردم برای دریافت تسهیلات صندوق پس انداز یکم آن را از جمله اقدامات موثر در توسعه مسکن دانست.

شعارسال:

عباس آخوندی درشانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران در جمع خبرنگاران گفت: بهبود شرایط مسکن در کشور واصلاح زیرساخت‌ها و توسعه آن از اولویت‌های اصلی وزارت راه است که در تلاش هستیم با افزایش وام مسکن بتوانیم این امر را محقق کنیم.

وی در ادامه افزود: پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم از جمله اقدامات موثر در توسعه مسکن در کشور است، خوشبختانه استقبال خوبی از سوی مردم برای دریافت این تسهیلات صورت گرفته زیرا پرداخت تسهیلات در این طرح تضمین شده است.

وی در این باره ادامه داد: در کشور پرداخت این گونه تسهیلات با نرخ پایین می‌تواند کمک به‌سزایی برای توسعه مسکن باشد.

وزیر راه درخصوص زمان راه اندازی مسکن اجتماعی تصریح کرد: برای راه‌اندازی مسکن اجتماعی در کشور طرح‌های بسیاری پشنهاد و درحال بررسی است و امیدواریم که با ایجاد این طرح بتوان به خانه‌دار شدن مردم در شهرهای بزرگ کمک شایانی کرد.

آخوندی درخصوص کاهش نرخ اوراق مسکن گفت: درسال جاری اوراق مسکن بسیاری منتشر شده که این امر نشان از تقاضای بالای مردم برای دریافت وام و خرید مسکن دارد و همان‌طور که قول داده بودیم نرخ تسهیلات مسکن نیز کاهش پیدا کرد و در این راستا نیز شاهد افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن هستیم.

وی در توضیح شرایط مسکن مهر اظهار کرد: طرح مسکن مهر در کشور به سرانجام رسیده و بسیاری از بخش‌های نیمه تمام توسط وزارت راه تامین مالی شده است و تنها مسکن پردیس با مشکلاتی روبرو است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده این طرح نیز به زودی به متقاضیان تحویل داده شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توسعه زندگی شهری گفت: مفهوم ساختارهای شهری و شهر نشینی دچار تحولات بسیاری شده است که باید به آن توجه ویژه شود که در ایران به این مفهوم آنچنان توجهی صورت نگرفته است.

 وی در ادامه افزود: ظرف ۶۰ سال گذشته جمعیت ایران چندین برابر شده است که برای کنترل این جمعیت باید به بخش مسکن توجه ویژه شود زیرا رشد شتابان جمعیت همچنان ادامه دارد.

آخوندی در خصوص شرایط مسکن در دولت قبل گفت: شرایط بازار مسکن در دولت قبل پروژه محور بوده و تمام نهادها با انتظارات سوداگرانه اقدام به کار کرده‌اند و اساسا هدف رشد وجود نداشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 12مهر1395، کدخبر: 228117: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین