پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران با تاکید بر اینکه در این شهر کمبود مسکن نداریم و این مطلب را آمار واحدهای خالی از سکنه تائید می‌کند، گفت: در هیچ مقطعی ساخت و ساز در کشور معادل تقاضا نبوده و در حال حاضر ۱.۵ میلیون کمبود مسکن در کشور داریم.

شعارسال: حسن محتشم، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گفته مسئولان دولتی که در دوره پیش رونق هستیم ساخت و ساز روند بهتری پیدا کرده است، گفت: وضعیت ساخت و ساز براساس صدور پروانه‌های ساختمانی نسبت به سال گذشته تا حدودی روند بهتری پیدا کرده است هرچند باید نتیجه صدور پروانه ساخت و ساز در سال جاری را در سال آینده جست و جو کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارهای منتشر شده در 5 ماهه اول امسال بازار مسکن و تعداد معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است،اما هنوز ساخت و ساز روند رو به رشد آنچنانی نداشته، خاطرنشان کرد: ساخت و ساز در هیچ مقطعی در کشور معادل تقاضا نبوده و همواره از تقاضا عقب بوده است.

محتشم ادامه داد: طبق طرح جامع مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است تا 10 سال آینده باید سالی یک میلیون مسکن در کشور تولید شود تا به نقطه سر به سر از لحاظ تولید و تقاضا برسیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران در پاسخ به این سوال که آیا عدم رونق ساخت و ساز به دلیل نبود تقاضا نیست، گفت: به هر حال سرمایه‌گذاران دوست دارند به نوعی فعالیت کنند که سرمایه آنها زودتر بازگشت سرمایه داشته باشد،بنابراین اگرچه حدود 4 سال است مسکن در رکود است اما سابقه تاریخی نشان داده که بهترین و مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری بخش مسکن بوده است.

محتشم ادامه داد: به هر حال با توجه به اینکه در کل کشور 1.5 میلیون کمبود مسکن داریم باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود تا به نقطه تعادل برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که در تهران چطور، آیا کمبود مسکن داریم؟ گفت: در حال حاضر در تهران به دلیل وجود خانه‌های خالی از سکنه کمبود مسکن نداریم، اما به هر حال این واحدها به دلیل نبود قدرت خرید خالی از سکنه مانده‌اند.

به گفته محتشم، دولت می‌تواند با پرداخت تسهیلات مسکن کمک بزرگی به بالا بردن قدرت خرید متقاضیان کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت و ساز واحدهای مسکونی در تهران مشکل کیفیت دارند، گفت: ساختمان‌های تهران از لحاظ سازه‌ای از شمال و جنوب تهران مشکل سازه ندارند، اما به دلیل قیمت و سود بیشتر آن کیفیت لازم در برخی ساختمانها اجرا نمی‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10مهر1395، کدخبر: 13950710000650: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین