پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۸۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آسیا رو به افزایش است، اما در مقایسه با کشور‌های غربی به قطره‌ای در اقیانوس تشبیه شده است.
شعار سال: زمستان در برخی مناطق آسیا آغاز شده و در سراسر این قاره در بسیاری از کشور‌ها و شهر‌ها که پیش از این توانسته بودند موارد ابتلا به کووید-۱۹ را تحت کنترل درآورند، دوباره روند افزایشی پیدا کرده است.

هفته گذشته موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ در ژاپن از زمان آغاز همه گیری به بالاترین رقم رسید و از رقم ۲۰۰۰ مورد برای پنج روز متوالی فراتر رفت.

در کره جنوبی نیز موارد روزانه ابتلا، مجدد روند افزایشی پیدا کرده و به رقم ۳۰۰ نفر رسیده که از اواخر ماه اوت بالاترین آمار بوده است.

در همین حال پس از ظهور چندین خوشه جدید کروناویروس، موج چهارم شیوع این بیماری در هنگ کنگ نیز اعلام شد. همچنین موارد روزانه ابتلا که در اوایل ماه نوامبر یک رقمی بود در هفته گذشته افزایش یافت و روز سه شنبه به ۸۰ مورد رسید.

با این حال به نظر می‌رسد افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در کشور‌های آسیایی در مقایسه با موج دوم بیماری در ایالات متحده و اروپا، بسیار خفیف‌تر است.

دیوید نابارو، سفیر ویژه کووید ۱۹ در سازمان جهانی بهداشت در گفت و گویی با یک روزنامه سوئیسی می‌گوید: آسیا برخلاف اروپا از زمان آغاز همه‌گیری، هنوز شماری از محدودیت‌ها و نیز مراقبت‌های فردی را به صورت دائم تسهیل نکرده است. مردم کشور‌های آسیایی همچنان به طور کامل در اعمال مقررات بهداشتی مشارکت دارند و رفتار‌های اجتماعی و فردیِ آن‌ها به گونه‌ای در جریان است که کار را برای فعالیت ویروس دشوار می‌کند. آن‌ها همچنان فاصله خود را از دیگران حفظ می‌کنند، ماسک می‌زنند، هنگام بیماری خودقرنطینگی را جدی می‌گیرند، دست‌ها و سطوح را شسته و ضدعفونی می‌کنند و در نهایت نیز ملزم به مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر اجتماعشان هستند.

علاوه بر این در کشور‌های آسیایی که موفقیت بیشتری در کنترل همه‌گیری داشته‌اند پس از پایان موج اول نیز مقرراتی، چون محدود کردن ظرفیت سفرها، کاهش فعالیت وسایل نقلیه عمومی از ساعت ۱۰ شب به بعد، جلوگیری از تجمعات بالای ۱۰ نفر و تست گیری از کارکنان و پرسنل مراکز درمانی و آسایشگاه‌ها همچنان ادامه پیدا کرد.

به گفته این کارشناس سازمان جهانی بهداشت، در آسیا برخلاف اروپا زیرساخت‌های مقابله با همه‌گیری آماده‌تر بوده و پیش‌بینی می‌شود که همین فقدان زیرساخت، اروپا را در برابر موج سوم کرونا قرار دهد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این درحالیست که سازمان جهانی بهداشت همزمان با فرارسیدن تعطیلات کریسمس در اروپا و آمریکا نسبت به احتمال تسهیل محدودیت‌ها و مقررات کرونایی در این کشور‌ها و پیامد‌های آن در هفته‌های آتی ابراز نگرانی می‌کند.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا،تاریخ انتشار:6آذر1399،کدخبر:99090504312،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
به نظر من در برخورد با کرونا اسیایی ها موفق تر بودن و اروپایی ها اصلا جدی نگرفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
مبارزه با کرونا یعنی همون تحمل کردش برای رفتنش از جهان وگرنه نسخه مقابله ای خاصی وجود نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
برای چی باید این بیماری به وجود میومد من هنوز هم شک دارم که این ویروس دست ساز بوده یا نه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین