پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت شبیه ساز (سیمیلاتور) آموزش نیروگاه های تولیدی یکی از شرکت های ایرانی شدند. این شبیه سازها هزینه های نیروگاه ها را کاهش می دهد.
شعارسال:

بهنام فضایی فرد، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان و مجری طرح اظهار داشت: این سیمیلاتوری که در شرکت به تولید رساندیم، متشکل از مجموعه ای است که برای اموزش نیروگاه های تولیدی اجرایی شرکت مپنا طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: در این پروژه ۷۰ دستگاه برای شرکت مپنا تولید شده که در سایت وزارت نیرو و وزارت کشور نصب و اجرایی شده است. این پروژه اکنون در حال بهره برداری است.

فضایی فرد اظهار داشت: این تجهیزات در دنیا به تعداد محدودی فروخته می شود؛ از آنجایی که در ایران تعداد زیادی توربین وجود دارد به همین دلیل نیاز بود که چنین سیمیلاتورهایی را طراحی کنیم تا نیروگاهها بتوانند از آن در جهت آموزش نیروهای خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون این سیمیلاتورها وارد کشور نشده بود و این ناشی از تحریم ها بوده است، عنوان کرد: آموزش تخصصی با سیمیلاتور در نیروگاهها باعث می شود که استفاده از نیروگاه در شرایط بهینه انجام شود و خطاهای اپراتور کاهش پیدا کند.

فضایی فرد با بیان اینکه با استفاده از این شبیه سازها هزینه های نیروگاه ها کاهش پیدا می کند، گفت: در صورت استفاده از سیمیلاتور، هزینه های نیروگاه کاهش پیدا می کند و از سوی دیگر هزینه بهره برداری در نیروگاهها نیز کاهش خواهد یافت.

به گفته وی، ارزش سیمیلاتورها به دلیل استفاده وسیعی که در کشور دارد می تواند برای صاحبان و متولی نیروگاه ها بالا باشد.

این دستاورد دو روز گذشته با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13مهر1395، کدخبر:  3785248   www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
خسته نباشید و خدا قوت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین