پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۴۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
ویروس کرونا تا به امروز مشکلات متعددی را برای خانواده سینما به وجود آورده و محمد متوسلانی بر این باور است که در شرایط فعلی هیچ شوقی در جامعه برای برگزاری جشنواره فیلم فجر وجود نداشته و هر بودجه‌ای که صرف برگزاری این جشنواره شود، باید آن را بودجه ای هدر رفته دانست.
شعار سال: محمد متوسلانی کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: در شرایطی که شاهد جان انسان‌ها در خطر است و یک بیماری همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده برگزاری جشنواره فیلم فجر هیچ منطقی ندارد چرا که برگزاری این رویداد در شرایط حاضر هیچ کمکی به سینما و مردم نمی‌کند؛ من هیچ خاصیتی در برگزاری آن نمی‌بینم.

متوسلانی خاطرنشان کرد: جشنواره امسال در صورت برگزاری نه مخاطبی خواهد داشت و نه می‌تواند هیچ یک از اهداف خود را دنبال کند. هر جشنواره یک سری اهدافی دارد که اگر امکان دنبال کردن این اهداف وجود نداشته باشد برگزاری آن کار عبث و بیهوده‌ای و جشنواره امسال چنین شرایطی دارد.  

او افزود: مردم هم هیچ شوقی برای حضور در این جشنواره ندارند، قطعاً سینمادوستان هم حفظ جان و سلامتی‌شان را به دیدن فیلم ترجیح می‌دهند، وقتی جشنواره مخاطبی ندارد هیچ لزومی برای برگزاری آن وجود ندارد.

این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره به صورت آنلاین برای افرادی که به تازگی فیلم ساخته‌اند و می‌خواهند فیلمشان دیده شود شاید کارکردی داشته باشد. به هر حال آن‌ها انتظار دارند فیلمی که ساخته‌اند دیده شود و شوق برگزاری جشنواره برای آن‌ها وجود دارد تا زحماتشان دیده شود، اما بعید می‌دانم جشنواره آنلاین بتواند در این زمینه نتیجه‌بخش باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «کفش‌های میرزا نوروز» در ادامه گفت: جشنواره فیلم فجر هر سال با برگزاری‌اش سینما را در جامعه مطرح می‌کرد و به سینما رونق می‌داد و روی اکران فیلم‌ها هم تأثیری چشمگیر داشت، اما امروز که آینده سینما مبهم است و فکر نمی‌کنم به زودی بتوان شرایطی مشخص برای آن متصور شد انرژی و بودجه برای برگزاری جشنواره صرف کردن کار اشتباه است و اگر اصرار به برگزاری وجود دارد برگزاری آنلاین می‌توان تا حدی راهگشا باشد.

او افزود: اگر بودجه‌ای برای برگزاری جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شده بهتر است در جهت رونق سینما صرف شود چرا که امروز سینمای ما با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که قطعاً رسیدگی به این مشکلات در اولویت بالاتری نسبت به برگزاری یک جشنواره وجود دارد. قطعاً در این شرایط هر بودجه‌ای برای برگزاری جشنواره فجر صرف شود یک بودجه هدر رفته است و مسئولان بهتر است به جای این کار به فکر کمک به سینماگرانی باشند که مشکلات اقتصادی زندگی آن‌ها را در خطری جدی قرار داده است. امروز سینما‌های کشور پس از مدت‌ها تعطیلی در وضعیتی هستند که حتی هزینه آب و برقشان را هم نمی‌توانند پرداخت کنند و در این شرایط منطق حکم می‌کند که به جای برگزاری جشنواره به این مشکلات بپردازیم.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹، کدخبر:۱۰۹۶۲۵۷، borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
اين ها حتي ذره اي هم با خودشون فكر نميكنن كه اگر كسي در اين جشنواره بيمار شد چي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
یک سال فقطط این جشنواره فیلم فجر رو مجازی و آنلاین کنند چیزی نمی‌شه که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین