پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
تهیه‌کننده سینما درباره برگزاری جشنواره فجر اعتقاد داشت: اگر اکران فیلم برای اهالی سینما، منتقد و خصوصا مردم را از جشنواره فجر حذف کنیم، عملا چیزی از آن باقی نمی‌ماند و فایده‌ای هم در پی ندارد.
شعار سال: جشنواره فیلم فجر سی و نهم هرچند قرار است به طور حتمی طی روز‌های بهمن‌ماه برگزار شود، اما همچنان نحوه برگزاری و کیفیت آن محل اختلاف است و شاید برهمین اساس هم شاهد اظهارنظر‌های متفاوت نسبت به آن باشیم. بدین شکل که برخی مخالف، عده‌ای موافق و گاه دایر شدنش را به شرط و شروطی موکول می‌کنند.

فایده‌اش برای آینده اکران و سینما چیست؟

حسن کلامی، تهیه‌کننده سینما در این‌باره اعتقاد داشت: جشنواره فجر ویترین تولیدات یک ساله سینمای ایران است؛ مشخص می‌کند کدام فیلم می‌تواند در اکران عمومی بفروشد و کدام نفروشد. لااقل کیفیت آثار و استقبال مخاطب از آثار، تکلیف پخش‌کننده و تماشاگر را نیز برای اکران آینده سینما مشخص می‌کند.

وی با این حال تأکید داشت: یکی از گزینه‌های جدی پیش‌روی جشنواره فجر، برگزاری آن بدون هرگونه اکران و صرف داوری است؛ خب وقتی فیلم‌های جشنواره را کسی نبیند و تنها مورد داوری قرار گیرند و حتی برخی جایزه هم بگیرند، فایده‌اش برای آینده اکران و سینما چیست؟

اگر اکران فیلم برای اهالی سینما، منتقد و خصوصا مردم را از جشنواره فجر حذف کنیم، عملا چیزی از آن باقی نمی‌ماند و فایده‌ای هم در پی ندارد.

چرا می‌خواهند جشنواره را به هرقیمت برگزار کنند؟

تهیه‌کننده «آبادان یازده ۶۰» ادامه داد: به نظرم اگر اکران فیلم برای اهالی سینما، منتقد و خصوصا مردم را از جشنواره فجر حذف کنیم، عملا چیزی از آن باقی نمی‌ماند و فایده‌ای هم در پی ندارد.

به گفته وی؛  حتی محدود کردن جشنواره به چند سالن، بازهم حذف تماشاگران سینما که طالبان اصلی فیلم هستند را باعث می‌شود؛ بنابراین شخصا متوجه نمی‌شوم چرا می‌خواهند جشنواره را به هرقیمت برگزار کنند.

باید منتظر دو ماه آینده ماند؛ شاید خبری شود

کلامی همچنین گفت: همین الان تمام سیستم آموزشی ما به شکل آنلاین است؛  جشنواره فجر از مدرسه و دانشگاه که واجبتر نیست. پس لزومی ندارد جشنواره در شرایط کرونایی مثل همین الان برپا شود. هرچند هنوز دو ماه به دهه فجر باقی مانده و شاید وضعیت بهتر شود  و بتوان روی دایر کردنش حساب باز کرد، اما اگر شرایط مثل الان باشد، به نظرم اینقدر محدود به صلاح نیست.

برخی به جشنواره داخلی مثل فجر بی‌اعتنا هستند یعنی اساسا برای اکران بیرون و جشنواره‌های خارجی فیلم می‌سازند.  هرچند من چنین رویه‌ای را قبول ندارم.

برخی به دنبال درآمدزایی از خارج هستند؛ کاری هم به فیلم فجر ندارند

تهیه‌کننده «هیچ‎کجا هیچ‎کس» درباره استقبال احتمالی صاحبان فیلم برای حضور در جشنواره فجر عنوان کرد: برخی به جشنواره داخلی مثل فجر بی‌اعتنا هستند. اساسا برای اکران بیرون و جشنواره‌های خارجی فیلم می‌سازند یعنی الان شرایط به‌گونه‌ای شده که خیلی‌ها برای حضور در جشنواره‌های خارجی و کسب درآمد از آن طریق، سراغ فیلمسازی می‌روند.

کلامی در اینباره گفت: هرچند من چنین رویه‌ای را قبول ندارم، اما بالاخره برخی فیلمسازان با این ایده سراغ ساخت می‌روند. امیدوارم شرایط کرونایی کشور بهتر شود تا بتوان جشنواره فجر را هم با حضور نسبی علاقه‌مندان دایر کرد وگرنه با محدودیت حداکثری و بدون نمایش فیلم، ثمری نخواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آنا، تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۴۷۲۰۸، ana.press
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین