پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
در چندین سال اخیر، بازی مافیا در سراسر جهان، به‌خصوص ایران طرفداران زیادی پیداکرده است، در این گزارش ما تاریخچه و حواشی این بازی را بررسی کرده‌ایم.این بازی اکنون در سراسر جهان طرفداران خاص خودش را دارد، در چند سال اخیر نیز در ایران هواداران زیادی پیداکرده است، البته حاشیه‌های زیادی نیز به همراه داشته است، حاشیه‌های این بازی در ایران به همین‌جا ختم نمی‌شود، در اوایل شهریور خبر رسید که بازی مافیا به‌طور زنده در سینما بازی می‌شود، کسانی که دوست دارند بازی کنند باید از قبل بلیت تهیه کنند، این موضوع که سالن‌های سینما را بجای اکران فیلم به بازی مافیا اختصاص می‌دهند، خودش جای بحث دارد، اما مسئله اصلی در اینجا کاسبی از طریق بلیت‌فروشی برای این بازی است.

شعار سال: در چندین سال اخیر، بازی مافیا در سراسر جهان، به‌خصوص ایران طرفداران زیادی پیداکرده است، در این گزارش ما تاریخچه و حواشی این بازی را بررسی کرده‌ایم.

تاریخچه جهانی بازی مافیا و داستان فروش بلیت‌های نجومی برای بازی مافیا در سینما‌های ایران!

بازی مافیا یک بازی اکشن-ماجراجویی است که با نام گرگینه نیز شناخته می‌شود، یک بازی اجتماعی روسی است که توسط دیمیتری دیویدوف در سال ۱۹۸۶ ساخته شد. به گفته خود او اولین بار این بازی در دانشکده روانشناسی دانشگاه مسکو بازی شد، این بازی یک درگیری بین ۲ گروه را مدل‌سازی می‌کند. یک اقلیت آگاه (گرگینه‌ها یا مافیاها) و یک اکثریت ناآگاه (شهروندان یا روستاییان).

چگونه بازی مافیا را انجام می‌دهند؟

در طول روز، همه بیدار هستند و خدای بازی از همه می‌خواهد که بخوابند و فقط مافیا چشمانشان را باز بگذارد تا کسانی را که می‌خواهند بکشند. کسانی که توسط مافیا کشته شدند در روز بعد بازی اجازه دفاع از خود را ندارند، در این بازی نقش‌های متفاوتی توزیع می‌شود که هرکدام یک پست را بر عهده دارند و بازی در چندین مرحله از شب به‌روز تکرار می‌شود و در هر مرحله یک نفر به قتل می‌رسد (مگر اینکه در شب توسط پزشک نجات پیدا کند.)

اگر در طول بازی به شما اتهامی وارد شود باید با استدلال‌های خود بازیکنان را قانع کنید که این اتهام درست نیست!

در این بازی باید تمام استعداد‌های زبانی و بازیگری خود را به کار بگرید تا بتوانید گروه خود را برنده کنید؛ می‌توان گفت این بازی کمی سخت و چالش‌برانگیز است، در بازی مافیا باید روابط دوستانه خود با بازیکنان را نادیده بگیری و کمی بی‌انصاف باشید.

در این بازی باید استراتژی‌های تخصصی برای پیروزی در مافیا را یاد بگیرید، روش تشخیص یک دروغ‌گو را تشخیص دهید، از متهم کردن بازیکنان بی‌گناه خودداری کنید، زبان بدن را فراموش نکنید، از افشای اطلاعات زیاد خودداری کنید و...

خیلی از افراد معتقدند که داستان بازی مافیا بر اساس یک داستان واقعی است، شخصیت‌ها و داستان اصلی از فیلم Goodfellas الهام گرفته‌شده است؛ برخی از مأموریت‌ها نیز بر اساس داستان‌های واقعی مافیایی است، مثل خانواده گامبینو و... مافیا از فیلم‌های گانگستری کلاسیک، پدرخوانده و چند فیلم دیگر با این محتوا سرنخ می‌گیرد.

این بازی اکنون در سراسر جهان طرفداران خاص خودش را دارد، در چند سال اخیر نیز در ایران هواداران زیادی پیداکرده است، البته حاشیه‌های زیادی نیز به همراه داشته است، اکنون در نمایش خانگی ما با برنامه خیلی زیادی برخورد می‌کنیم که محتوای آن‌ها همان بازی مافیا است، مانند شب‌های مافیا: زودیاک، پدرخوانده و...

حاشیه‌های این بازی در ایران به همین‌جا ختم نمی‌شود، در اوایل شهریور خبر رسید که بازی مافیا به‌طور زنده در سینما بازی می‌شود، کسانی که دوست دارند بازی کنند باید از قبل بلیت تهیه کنند، این موضوع که سالن‌های سینما را بجای اکران فیلم به بازی مافیا اختصاص می‌دهند، خودش جای بحث دارد، اما مسئله اصلی در اینجا کاسبی از طریق بلیت‌فروشی برای این بازی است.

 

تاریخچه جهانی بازی مافیا و داستان فروش بلیت‌های نجومی برای بازی مافیا در سینما‌های ایران!

بلیت‌ها با مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و حداقل ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد تا افراد علاقه‌مند دو ساعت و نیم به تماشا و شرکت در بازی مافیا بنشینند! در حقیقت سالن سینمایی که بلیتش برای هر فیلم نهایتاً ۶۰ هزار تومان است، حالا چندین برابر آن را برای بازی دریافت می‌کند.

اگر می‌خواهید به‌زور هم که شده چراغ سینما‌ها را روشن نگه‌دارید، چرا فکری به حال فیلم‌های توقیفی نمی‌کنید؟

سال‌های گذشته وقتی می‌خواستند که در سینما فوتبال نمایش بدهند، خیلی از مطبوعات و سینماگران اعتراض کردند که سینما جای فوتبال نیست و در پی این اعتراضات نیز سازمان سینمایی ورود کرد و جلوی این کار را گرفت، کاری که این بار انجام نداند!

از این‌ها گذشته این روز‌ها مافیا علاوه بر سینما نمایش خانگی را نیز تسخیر کرده است، این روز‌ها بازار مافیا و مسابقات گوناگون در نمایش خانگی حسابی داغ است و مخاطبان و هنرمندان کم‌کم از بازی در سینما فاصله گرفته‌اند و به سمت پلتفرم‌ها کشیده شده‌اند. خیلی از این بازیگران به‌این‌علت که پیشنهاد کار ندارند، به‌اجبار به سمت شرکت در این مسابقات رفته‌اند و همین باعث نارضایتی مخاطبان شده است.

بازی مافیا چقدر برای شما خرج برمی‌دارد؟

ابزار‌هایی که برای بازی مافیا استفاده می‌شود قیمت‌هایی بسیار نجومی دارد؛ یکی از وسیله‌هایی که برای بازی مافیا استفاده می‌شود ماسک‌های خاصی است که احتمالاً قبلاً آن‌ها را دیده‌اید.

این ماسک‌ها زمانی استفاده می‌شود که خدای بازی اعلام می‌کند شب شده است و بازیکنان برای این‌که تقلبی صورت نگیرد این ماسک‌ها را جلوی صورت خود می‌گیرند.

در ادامه باهم چند مورد از این قیمت‌گذاری‌ها را مشاهده می‌کنیم.

تاریخچه جهانی بازی مافیا و داستان فروش بلیت‌های نجومی برای بازی مافیا در سینما‌های ایران!

 

تاریخچه جهانی بازی مافیا و داستان فروش بلیت‌های نجومی برای بازی مافیا در سینما‌های ایران!

 

تاریخچه جهانی بازی مافیا و داستان فروش بلیت‌های نجومی برای بازی مافیا در سینما‌های ایران!

تاریخچه جهانی بازی مافیا و داستان فروش بلیت‌های نجومی برای بازی مافیا در سینما‌های ایران!

تاریخچه جهانی بازی مافیا و داستان فروش بلیت‌های نجومی برای بازی مافیا در سینما‌های ایران!

سخن پایانی

بازی مافیا علاوه بر اینکه به فرد شرکت‌کننده اعتمادبه‌نفس می‌دهد، باعث می‌شود که برخی از هنر‌ها و استعداد‌ها درون فرد شکوفا شود، اما به نظر می‌رسد که در ایران به بازی مافیا بسیار افراطی می‌پردازند، از نمایش خانگی و سینما گرفته تا جمع شدن در کافه، همه و همه برای کاسبی و کسب درآمد است که می‌تواند آسیب‌زا باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز، تاریخ انتشار:۲۶ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۳۰۹۹۲۲، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین