پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۳۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کارگران ساختمانی و فصلی استان ایلام توانایی پرداخت ۱۲۰ هزار تومانی حق بیمه خود را ندارند.
شعار سال: با شروع سرما در کشور و همزمان با تعطیلی ۲ هفته‌ای به دلیل شیوع کرونا، به نظر می‌رسد کارگران فصلی، اعم از کارگران ساختمانی و روزمزد بیش از پیش منابع درآمدی خود را از دست خواهند داد. نه تنها تامین معیشت برای کارگرانی از این دست سخت می‌شود، بلکه آن‌ها توانایی تامین حق بیمه خود را نیز نخواهند داشت.

هدایت چراغی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام) گفت: در حال حاضر، کارگران کارخانه‌های استان مشکلی ندارند، ولی کارگران فصلی و ساختمانی به دلیل شرایط حال حاضر کشور یعنی گسترش کرونا از کار بیکار شده‌اند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: مطالبه اصلی کارگران فصلی و ساختمانی استان ایلام، دریافت مقرری بیمه بیکاری است، ولی نتوانسته‌اند به حق و حقوق  مسلم خود برسند. اگرچه این گروه از کارگران پیگیری‌های زیادی انجام داده‌اند و بار‌ها به خانه کارگر مراجعه کرده‌اند، اما تلاششان بی‌ثمر مانده است. کارگران فصلی و ساختمانی خواهان پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی دولت یا وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام ادامه داد: تجدیدنظر در پرداخت حق بیمه، یکی دیگر از مطالبات کارگران فصلی و ساختمانی در رزو‌های کرونایی است. در حال حاضر، کارگران بیکار هستند و حتی توانایی پرداخت حق بیمه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومانی را هم ندارند.

چراغی توضیح داد: خانه کارگر استان در خصوص بیمه تکمیلی با بیمه میهن قراردادی منعقد کرده است. ثبت‌نام کارگران برای بیمه تکمیلی آغاز شده و بالغ بر ۱۵ درصد برای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کرده‌اند. قیمت بیمه تکمیلی گران است. پرداخت چنین مبلغی برای آن‌ها دشوار است.  

او درباره شرایط پرداخت حق بیمه تکمیلی گفت: اگرچه نیمی از حق بیمه را نقدی  و ۵۰ درصد باقیمانده را به صورت قسطی پرداخت می‌کنند، ولی پرداخت این مبلغ برای آن‌ها سخت است. کارگران می‌خواهند تا شرایطی فراهم شود تا کل هزینه بیمه تکمیلی را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

چراغی در پایان گفت: به عنوان یکی از اعضای جامعه کارگری استان پیشنهاد می‌دهم، امکانات رفاهی و سبد کالایی با قیمت ارزان و وام قرض‌الحسنه از سوی وزارت کار به کارگران اختصاص داده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۹۵۴۵، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
درد مردم ما با این ها درست شدنی نیست باید اقتصاد رو بدون تورم کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین