پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۷۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اینکه برخی ادعا می‌کنند دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم‌ها نمی‌شود مضحک‌ترین و بزرگترین دروغی است که در عرصه بین الملل گفته می‌شود.
شعار سال: طاهر موهبتی روز شنبه ۲۲ آذر با حضور در دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه علی رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و مشکلات اعتباری در کنترل ویروس کرونا رضایت بخش عمل کرده‌ایم، اظهار کرد: سرانه هزینه سلامت برای هر فرد ایرانی در سال ۴۱۵ دلار است این درحالی است که این سرانه در آمریکا ۹۸۰۰ دلار و در انگلیس ۴۰۰۰ دلار است.
 
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امکانات و تجهیزات درمانی ایران در مقایسه با سایر کشورها قابل مقایسه نیست به طوری که در کشوری مثل آمریکا برای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۴.۷ تخت آی سی وجود دارد ولی در ایران ۶.۶ تخت است.
 
وی توضیح داد: در مقایسه وضعیت تخت‌های عادی بیمارستانی با ایران با سایر کشورها هم باید گفت در اغلب کشورها به ازای هر هزار نفر بین چهار تا شش تخت بیمارستانی وجود دارد این درحالی است که در استان البرز که کمی بیش از یک تخت (۱.۰۷) تخت بیمارستانی موجود است.
 
این مسئول اضافه کرد: اگر به همه محدودیت‌های موجود اعمال تحریم‌ها را هم اضافه کنیم متوجه می‌شویم که حفظ سلامت مردم با چه دشواری‌هایی همراه است.
 
موهبتی توضیح داد: اینکه برخی ادعا می کنند دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم‌ها نمی‌شود مضحک‌ترین و بزرگترین دروغی است که در عرصه بین الملل گفته می‌شود.
 
این مسئول ادامه داد: ما در حال حاضر برای واردات دارو و نقل و انتقال پول هم مشکل داریم و این حقایقی است که نمی‌توان کتمان کرد.
 
موهبتی با بیان اینکه به مدد تلاش همکاران در بخش بهداشت و درمان، همکاری ارزشمند مردم و رسانه‌ها توفیقات ارزشمندی داشتیم، گفت: کشورهای دیگر با اینکه به لحاظ منابع مالی جلوتر از ما هستند اما موفقیت‌های ایران را کسب نکردند.
 
وی با اشاره به اینکه امروز اگر می‌خواهیم قدردان حوزه سلامت باشیم باید از سلامتی خود صیانت کنیم، متذکر شد: پرستاران و پزشکان خستگی به خود راه ندادند و هنوز دغدغه مراقب و سلامت مردم را دارند، چراکه تاب‌آوری نظام سلامت و امکانات محدود است، وقتی ورودی بیمارستان از ظرفیت بیمارستان بیشتر شود، حتماً دچار چالش و مخاطرات جدی می‌شویم.
 
وی با بیان اینکه شب یلدا نزدیک است و مردم برای حفظ سلامت خودشان هم که شده باید از شب نشینی و دور هم جمع شدن خودداری کنند، گفت: برای قطع زنجیره شیوع کرونا باید به صورت مجازی شب یلدا را در کنار عزیزانمان باشیم تا روند نزولی ابتلا سرعت بیشتری بگیرد.
 
معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر کمی صبوری کنیم هم مردم و هم پرسنل بخش بهداشت و درمان از این سختی‌ها عبور می‌کنیم.
 
موهبتی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر چگونگی پیگیری ایران در خصوص نقص قوانین بین المللی در خصوص عدم اعمال تحریم دارویی علیه کشورها افزود: وزارت بهداشت دفتری بین المللی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری دارد که آنها مسئولیت پیگیری این موارد را دارند.
 
وی گفت: تمام مستندات ناشی از اعمال تحریم های دارویی علیه ایران حتی در مورد واردات واکسن آنفلوآنزا هر ماه از منابع مختلف جمع آوری و برای این دفتر ارسال می‌شود و نتیجه این پیگیری در شرایط حاضر مراجع بین المللی قابل پیش بینی نیست.
 
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان جای منازعات سیاسی نیست اضافه کرد: همه از اصولگرا تا اصلاح طلب، انقلابی تا غیر انقلابی باید برای توسعه این بخش کمک کنند.
 
وی گفت: در آموزه‌های دینی ما آمده نجات یک نفس ارزشی به اندازه نجات بشریت دارد بنابراین همانطور که یک پزشک طبق قسمی که خورده و وظیفه ای که دارد برایش فرقی نمی کند بیمارش نماز شب خوان است یا کافر و خود را موظف می داند که بهترین روش درمانی را برای وی اعمال کند، همه وظیفه داریم که اعتماد مردم نسبت به حوزه بهداشت و سلامت را ارتقا دهیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: 22  آذر  1399  ، کدخبر: 760368،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
من نمیدونم چرا در زمینه های دارویی این همه دوگانگی در رسانه ها داریم کی داره راست میگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
تا حالا میگقتن ما مشکلی نداریم با این تحریم ها الان چی شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین