پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۰۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
باز هم در ساعتی که همه خواب بودند، زمین لرزه‌ای بیخ گوش پایتخت رخ داد. زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر، مرز استان‌های تهران و مازندران در حوالی دماوند را لرزاند. این حادثه در ساعت ۳:۰۵ بامداد امروز و در عمق هشت کیلومتری زمین، مرز استان‌های مازندران و تهران رخ داد.
شعار سال: زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر، مرز استان‌های تهران و مازندران در حوالی دماوند را لرزاند.

این حادثه در ساعت ۳:۰۵ بامداد امروز و در عمق هشت کیلومتری زمین، مرز استان‌های مازندران و تهران رخ داد.
بر اساس گزارش موسسه ژئوفیزیک، کانون وقوع این زلزله در هشت کیلومتری شهرستان دماوند، ۵۷ کیلومتری تهران و ۹۴ کیلومتری کرج قرار دارد.

اهالی شرق تهران تصور کردند رعد وبرق است
مدیرعامل هلال احمر استان تهران با بیان اینکه زلزله در مناطق شرقی تهران نیز احساس شده است، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از خسارت مالی و جانی گزارش نشده است.

شاهین فتحی، مدیرعامل هلال احمر استان تهران، با اشاره به زمین‌لرزه در منطقه دماوند گفت: در ساعت ۰۳:۰۵ دقیقه بامداد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر مرز استان‌های تهران و مازندران را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین بود، ادامه داد: به محض وقوع زلزله تیم‌های عملیاتی شهرستان‌های دماوند و پردیس به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

مدیرعامل هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد: بلافاصله تیم‌های ارزیاب به مناطق تحت تاثیر اعزام شده و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارتی گزارش نشده است.

فتحی تصریح کرد: زلزله بامداد در منطقه دماوند نیز در مناطق شرقی تهران از جمله تهرانپارس نیز احساس شده است.

طبق واکنش کاربران در فضای مجازی، بسیاری از اهالی شرق تهران تصور کردند که صدای ایجاد شده به خاطر رعد و برق است.

اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق
به دنبال این زمین لرزه چهار ریشتری که محدوده دماوند را تحت تاثیر قرار داده است، سازمان مدیریت بحران کشور از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از زلزله خبر داد.

سازمان مدیریت بحران کشور در تصریح این حادثه اعلام کرد: این زلزله در شهر‌های پردیس و رودهن نیز احساس شده، اما تاکنون خسارتی بر جای نگذاشته است.

همچنین بنا بر اعلام این سازمان تیم‌های ارزیاب از سوی دستگاه‌های امدادی و فرمانداری به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده و بررسی‌های خود را آغاز کرده‌اند، اما خوشبختانه تاکنون گزارشی از وقوع خسارت مخابره نشده است.
این سازمان همچنین اعلام کرد که به دستگاه‌های مختلف و مرتبط اعلام آمادگی شده است و آنان همچون همیشه که باید در برابر زلزله آمادگی لازم را داشته باشند، در آمادگی کافی قرار دارند.

افزایش ۱۵۰ هکتاری بافت فرسوده در تهران
متخصصان زمین شناسی معتقدند هرچقدر بازه زمانی که زلزله‌هایی با ریشتر پایین رخ بدهد، کمتر باشد و در واقع تعداد بیشتری از این زلزله‌ها در کشور رخ دهد، بهتر است. توضیح این کارشناسان این است که زمین طی این لرزه‌های کوچک، انرژی‌اش را تخلیه می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود که زلزله با شدت بالا رخ ندهد. یا دست کم، ریسک بروز این حادثه کمتر شود.

از سوی دیگر اما، گاهی همین زلزله‌های کم‌شدت در مناطقی با بافت فرسوده می‌تواند بحرانی جدی ایجاد کند. همین هفته گذشته بود که زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نسبت به افزایش میزان بافت فرسوده در تهران هشدار داده و گفته بود: اخیرا ۱۵۰ هکتار به بافت فرسوده به منطقه ۱۵ اضافه شده و دیگر حریمش مشخص نیست. باید هر چه سریع‌تر به فکر نوسازی این بافت باشیم.

زلزله صبح امروز با آتشفشان دماوند ارتباطی داشت؟
رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که زمین لرزه ۴ ریشتری رخ داده در شرق تهران خسارتی نداشته است.
اسماعیل نجار درباره زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر که در ساعت ۳:۰۵ بامداد امروز حوالی دماوند در عمق هشت کیلومتری، زمین را لرزاند، گفت: این زلزله برابر گزارش‌های دریافتی ما از فرمانداری‌ها و تیم‌های ارزیاب هیچگونه خسارتی اعم از جانی و مالی درپی نداشته است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه این زلزله مربوط به گسل مشا بوده است، افزود: در مناطقی از رودهن، بومهن، پردیس و ... نیز این زلزله احساس شده بود، اما خسارتی نداشته است.

نجار درباره اینکه آیا این زلزله ارتباطی با آتشفشان دماوند داشته یا خیر نیز اظهارکرد: هیچگونه ارتباطی میان این زلزله و آتشفشان دماوند وجود ندارد. این زلزله رو گسل مشا رخ داده و قبل و بعد از آن هم لرزه محسوسی تا کنون به ثبت نرسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 29 آذر 1399، کد خبر: 453004،  www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
با این حال باز هم کسی نیست به فکر بافت های فرسوده ایران زمین در تهران باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
چرا کسی به فکر تهران بی پناه در برابر زلزله نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
تا وقتي كسي عزمي نكنه كه اين مسائل تهران رو برطرف كنه هيچ اتفاق مثبتي نميفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین