پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۸۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور معتقد است در صورت وقوع زلزله بالای ۷ بیشتر در تهران ۲ میلیون نفر به صورت مستقیم تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.

شعار سال: اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره احتمال زلزله در تهران و میزان خساراتی که وارد می کند، گفت: تهران دارای گسل های بسیار زیادی است . گسل های ری، مشاء و شمال می توانند زلزله های بالای ۶ ریشتر را ایجاد کنند. با این حساب اگر در تهران شاهد زلزله بالای ۷ ریشتر باشیم قطعاً ۲ میلیون نفر از این زلزله تاثیر مستقیم  خواهند گرفت به این معنا که ممکن است خانه های شان آسیب ببیند یا زخمی شوند و یا جانشان را از دست بدهند و قطعاً سایر شهروندان تهرانی هم در صورت وقوع چنین زلزله‌ای تحت تأثیر غیرمستقیم آن قرار خواهد گرفت.

او افزود: با توجه به تجربه زلزله در تهران و دوره‌های زمانی وقوع آن باید همه آمادگی روبرو شدن با این حادثه را داشته باشیم که یکی از مسائل مهم توجه به حوزه ساخت و ساز و ایمنی آن است و مسئولان در این زمینه تمام تلاش خود را کرده اند و آیین نامه ۲۸۰۰ با هدف بالا بردن ایمنی ساختمان ها بوده است. اخیرا هم بر مبنای همین آیین نامه در شورای عالی شهرسازی دستورالعملی صادر شد که در آن مسیرهای گسل روشن شود و هیچ ساختمان حساس و حیاتی مثل بیمارستان در این مسیرها نباید ساخته شود. یکی دیگر از کارها نصب تجهیزات قطع خودکار  آب و برق و گاز در شرایط بحرانی و جلوگیری از بروز حوادث پس از زلزله مانند آتش سوزی یا جاری شدن سیلاب است و همین مدرسه آماده هم یکی از طرح هایی است که برای مقابله با زلزله طراحی و اجرا شده است.
 
نجار در پاسخ به این سوال که برای ایمنی برای ساختمان های قدیمی تر چه برنامه‌ای دارید، گفت: ساختمان های قدیمی تا جای ممکن باید مطابق با اصول ایمنی مقاوم سازی شوند و همچنین افرادی که ساکنین ساختمان ها هستند و آموزش های لازم داده شود تا در شرایط زلزله بتوانند پناه بگیرند و در نقاط امن مستقر شوند.

او در پاسخ به این سوال که چقدر مدیران در این زمینه کم کاری کرده اند، گفت: من قصد ندارم مدیری را در این زمینه متهم کنم به هر حال مسئولان هر کدام بر اساس اختیارات و وظایف و امکاناتی که در دست دارند تلاش کردند و بیشتر از آن نباید از آنها انتظار داشت.البته مردم هم باید وقتی در جایی ساکن می شوند به مسائل ایمنی ساختمان و اینکه چقدر محل سکونت شان استحکام و مقاومت لازم را دارد حساس باشند که به نظر من این حساسیت هم اکنون به اندازه کافی وجود ندارد. یک پدر وقتی می خواهد خانه‌ای بخرد شاید در نظرش نیست که بررسی کند آن خانه چقدر  آیین‌نامه‌های مربوط به ایمنی ساختمان را رعایت کرده است یا بررسی کنید چقدر مردم در خانه هایشان کپسول آتش نشانی نصب کردند در حالی که بسیاری از حوادث و اتفاقاتی که در سال های اخیر دیده ایم مانند حادثه مدرسه شین آباد یا حتی حادثه پلاسکو ممکن بود با استفاده از یک کپسول آتش نشانی هر شود.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شهر ، تاریخ انتشار: 4 دی 1399  ، کدخبر: 7328، www.shahr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
فقط بلدیم بگیم که اگر اتفاق افتاد بگیم ما گفته بودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
الان ایشون در این مرتبه شغلی برای پیشگیری از بحران چه ها کرده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
زلزله در تهران برای چی باید این همه بی هویت و بی برنامه وجود داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
خداکنه هیچ وقت نرسه اون روزی که بخواد زلزله بالا چهار ریشتر بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین