پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اگر زلزله در تهران رخ دهد شاهد یک بحران انسانی خواهیم بود، گفت: باید دعا کنیم که چنین اتفاقی در تهران رخ ندهد.
شعار سال: رییس سازمان مدیریت بحران کشور وقوع زلزله شدید در تهران را در ابعاد یک حادثه بین‌المللی توصیف کرد.
اسماعیل نجار در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان‌های معین تهران در زمان زلزله که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور شهردارتهران، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مدیران کل مدیریت بحران استان‌های معین و جمعی از شهرداران مناطق ۲۲ گانه برگزار شد، گفت: تهران کلانشهری با گسل‌هایی متعدد است که اگر خدایی نکرده بعضی از این گسل‌ها فعال شوند، متاسفانه طبق مطالعات جایکا، کار پیچیده و سخت خواهد شد. اگر زلزله‌ای با قدرت تخریب بالا بیاید ما در تهران یک حادثه بین المللی را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: به همین دلیل نیز با توجه به قرارگیری نهاد‌های سیاسی و اقتصادی و ... با تصمیم وزیر کشور مقرر شد از ظرفیت کل کشور در تهران استفاده شود و ما بتوانیم از ظرفیت استان‌ها نیز بهره‌مند شویم، لذا با دستور ویژه وزیر کشور کارمان را شروع کردیم و دستورالعمل ویژه‌ای با کمک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیران استان‌ها تهیه و از سوی وزیر کشور ابلاغ شد تا بتوانیم ارتباط تنگاتنگی را با مدیران بحران مناطق ۲۲گانه شهرتهران و مدیران کل ۳۰ استان کشور داشته باشیم.
نجار با بیان اینکه شناسایی پد‌های بالگرد رسمی و جا‌هایی را که امکان فرود بالگرد وجود دارد دنبال کردیم، اظهارکرد: بنا شد باند دوشان تپه را تعمیر و مرمت کنند. باند فرودگاه قلعه مرغی باید حفظ شود. باند فرودگاه مهرآباد را هم برای این منظور داریم.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور به پیگیری برای احداث مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حال احداث این مرکز هستیم، شهرداری همکاری خود را داشته است، اما مشکلات بودجه‌ای و... به قوت خودش باقی است. همه قول می‌دهند، اما در عمل سنگ اندازی می‌کنند. ما معتقدیم در این مرکز در زمان وقوع زلزله می‌توان تهران را هم مدیریت کرد چرا که در زمان بحران دسترسی مناسبی به جاده ها، خط آهن، فرودگاه و ... دارد. همچنین با توجه به نزدیکی به مجموعه حرم امام خمینی (ره) و شهرآفتاب امکانات خوبی هم دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انتخاب، تاریخ انتشار خبر: ۱۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۷۸۵۱۶، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین