پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۶۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
اگر مهرآباد تخلیه شود بزرگترین ظرفیت توسعه ای شهر تهران خواهد بود.
شعار سال: در طراحی‌های اولیه فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان فرودگاه تهران در نظر گرفته شده و فرودگاه مهرآباد باید جمع آوری و یا منتقل شود. البته انتقال و خروج این فرودگاه مسأله‌ای ملی است و نمی‌توان آن را در سطح شهرداری بررسی کرد.

سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ درباره مشکل سر و صدای هواپیما‌های فرودگاه مهرآباد در این منطقه و بحث خروج این فرودگاه از محدوده شهر تهران گفت: انتقال فرودگاه یک مساله کلان ملی است و در سطح شهرداری منطقه و حتی شهرداری شهر تهران نمی‌توان آن را بررسی کرد و انجام داد.

او افزود: بعد از حادثه سقوط هواپیما در شهرک توحید، مباحثی در رابطه با خروج فرودگاه از تهران مطرح شد که البته به دلیل پیچیده بودن این موضوع ادامه پیدا نکرد.

موسوی با بیان اینکه حدود ۱۷ ارگان و نهاد در فرودگاه مهرآباد حضور دارند، ادامه داد: در طراحی که قبل از انقلاب اسلامی صورت گرفت مکان فرودگاه امام خمینی (ره) فعلی باید فرودگاه تهران باشد و مهرآباد باید از تهران خارج می‌شد. در شرایط کنونی، اما نه فرودگاه امام خمینی به نتایج طراحی اولیه خود رسیده و نه فرودگاه مهرآباد شرایط انتقال را دارد. اگر فرودگاه امام خمینی به نقطه مطلوب برسد فرودگاه مهرآباد باید جمع شود البته نهاد‌های مختلف مانند هلیکوپتر سازی بحث‌ها و مشکلاتی برای خروج از این محدوده دارند.

شهردار منطقه ۹ با تاکید بر این‌که خروج‌فرودگاه از محدوده شهر تهران بسیار بحث پیچیده‌ای است، توضیح داد: زمانی که این محدوده برای ساخت فرودگاه مهرآباد در نظر گرفته شده بود، جزو محدوده شهری نبود و روستا‌هایی از جمله روستای جی در این منطقه وجود داشت و بعد از ایجاد فرودگاه بود که وسعت شهر به این محدوده رسید.

او با بیان اینکه مناطق ۹ و ۲۱ در رابطه با سر و صدای هواپیما‌ها با مشکل مواجه هستند؛ عنوان کرد: منطقه ۲۱ هنگام صعود و پرواز هواپیما‌ها و برخی محلات منطقه ۹ در هنگام فرود هواپیما‌ها با مشکل سروصدای آن‌ها مواجه می‌شوند.

موسوی با بیان اینکه امیدواریم جمع بندی‌ها به نقطه‌ای برسد که حداقل بخش فرودگاه مهرآباد را بتوان منتقل کرد، یادآور شد: این محدوده بزرگترین بخش توسعه‌ای شهر تهران است، چرا که در هیچ نقطه شهر تهران مساحتی به این بزرگی وجود ندارد که ساخت و سازی در آن انجام نشده باشد، محدوده‌ای که اگر آزاد شود، مساحتی سه برابر بوستان ولایت خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شهر، تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۷۸۴، shahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
مهراباد هم هنوز روی هواست و مسئولین در این زمینه هیچ کاری نمیکنن تا گندش در نیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
مهر اباد رو بهتر بود که تغییرات عمرانی ساختاری درونش به وجود بیارن تا اینه کلا جابجاش کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
چي بگيم ولله با تخليه اين فرودگاه مثلا چه توسعه اي در تهران به وجود مياد اخه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین