پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
خطیب نماز جمعه تهران امر به معروف و نهی از منکر را روح نهضت امام حسین (ع) خواند و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم نباشد حکومت اسلامی ساقط می شود و باید دید که این موضوع چقدر در جامعه اجرا می شود.

شعار سال: آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد همه چیز انقلاب برباد می رود و زمین را فساد پر می کند،اظهار داشت: روح نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز بزرگترین منکر زمان ما که باید در برابر آن ایستاد سلطه آمریکا است، گفت: متاسفانه امریکا بر تمامی کشورهای ضعیف اسلامی سلطه دارد و همه آنها یا از آمریکا می ترسند و یا تطمیع شده اند و ببینید این نانجیب های سعودی و یا اسراییل و داعشی ها چه می کنند و خودشان هم موجودات خبیث و نجسی هستند،آنها منکرات اصلی نظام اسلامی هستند و باید آنها را بیدار کرد.
موحدی کرمانی با انتقاد از آل سعود برای بستن حج بر روی ایرانیان،گفت: من پیشنهاد می کنم اتاق فکری ایجاد شود تا همه منکرات را احصا کرده و مشخص کند که چه منکری داخلی و یا خارجی است .
خطیب نماز جمعه تهران،افزود: منکراتی مانند فساد اداری، رشوه، بالابودن آمار طلاق، مصرف مواد مخدر، سوءاستفاده های کلانی که از بیت المال می شود مانند حقوق های نامتعارف و حجم منکرات داخلی باید مشخص و خطرات آن تببین شود و وظیفه مسوولین در این زمینه را معین کرد.
وی افزود: مسوولین فرهنگی نیز باید در این زمینه دست به دست هم بدهند و ببینند که چه چیزی اینگونه مشکلات را ایجاد کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید فقر در جامعه اسلامی وجود داشته باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی در رفع فقر بسیار تاثیر دارد.
موحدی کرمانی همچنین به برگزاری هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: به لطف وجود نیروی های مسلح در کشور از جمله سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در این دنیای ناامن، ایران در امنیت کامل بسر می برد.
خطیب جمعه تهران همچنین به سالروز شهادت سردار همدانی اشاره کرد و برای این شهید نیز طلب مغرفت و علو درجات کرد.
وی با بیان اینکه بنا دارد در هر نماز جمعه ای که خطبه می خواند به فاجعه منا اشاره کند، گفت: باید کشورهای اسلامی برای مدیریت حج فکری کنند و چرا آل سعود باید مدیریت حج را برعهده داشته باشند.
موحدی کرمانی همچنین در بخشی از سخنان خود در خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری دیدار سه شنبه تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی همزمان با تاسوعای حسینی،گفت: برگزاری این مسابقه فوتبال مسئله عجیبی شده است. از طرفی تذکرات داده شده و از طرفی هم گفته شده است اگر آنرا تعطیل کنیم توالی فاسد زیادی خواهد داشت.
وی ادامه داد: من در این زمینه وارد نمی شوم ولی می گویم که اگر قرار است در شب عاشورا مسابقه فوتبالی برگزار شود باید فضای مسابقه صد درصد عاشورایی و کربلایی باشد و در و دیوار ورزشگاه تمام سیاه پوش باشد و فریاد یا حسین(ع) بلند باشد و همه تماشاگران فریاد یا حسین(ع) سر دهند.

*
عده ای از آمریکا می ترسند
آیت الله محمد علی موحدی کرمانی همچنین در خطبه اول نمازجمعه این هفته تهران، گفت: امروز عده ای در مقابل آمریکا ترسو هستند و همین امر اجازه نمی دهد خواسته واقعی رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانند.
موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: امروز عده ای در مقابل آمریکا مجذوب شده اند و توانایی ایستادگی در مقابل آمریکا را ندارند.
خطیب جمعه تهران به اقدام های امام راحل در مبارزه با رژیم گذشته اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری همان زمان می گفتند امام به تنهایی نمی تواند در مقابل آمریکا بایستد اما دیدیم که امام ایستاد و پیروز شد.
موحدی کرمانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را راهکاری برای ایستادگی در برابر آمریکا مطرح کردند و تاکید کرده اند که باید حق خود را از آمریکا گرفت اما نباید چشم امید به این کشور داشت.
خطیب جمعه تهران با تاکید بر این که برخی حتی در سخنانشان می گویند که باید با آمریکا کنار بیاییم، تصریح کرد: نباید به امریکا چشم امید داشت.
آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر این که بزرگترین نهی از منکر، مبارزه باسلطه آمریکاست، تصریح کرد: آل سعود، صهیونیستها و داعش ایادی آمریکا هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاریخ انتشار 16 مهر95 ، کد مطلب: 82259432: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین