پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۶۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
در هفته های اخیر داوران تغییر نظرهای عجیبی در حین انجام مسابقه داشتند که اعتراضی هایی را از سوی تیم ها به همراه داشته است.
شعار سال: هنوز در فوتبال ما کمک داور ویدیویی یا VAR به کار گرفته نشده است و بعید هم به نظر می‌رسد به این زودی‌ها جایی در فوتبال ایران داشته باشد چرا که فوتبال ایران تجهیزات لازم برای اجرای آن را ندارد.

در هفته‌های اخیر دو تصمیم مهم داوری در لیگ برتر فوتبال ایران گرفته شده که حرف  و حدیث‌های فراوانی را به دنبال داشته است.

در دقیقه ۸۱ دیدار ذوب آهن و پیکان داور به اشتباه خطای حسینی را روی پورامینی بازیکن پیکان اعلام کرد و یک پنالتی برای شاگردان تارتار گرفت. در ادامه اعتراض شدید ذوبی‌ها به این تصمیم از سوی داور مسابقه باعث شد سید رضا مهدوی صحنه را از طریق دوربین ضبط بازی بازبینی کند و پس از این اتفاق هم تصمیمش را عوض و پنالتی را مردود کند.

در هفته هشتم نیز دیدار سپاهان و مس رفسنجان و در دقیقه ۲۴  پاس به عقب بازیکنان سپاهان به نیازمند و واکنش او با دست سبب شد، مرجان زاده ضربه آزاد غیرمستقیم در محوطه جریمه اعلام کند. ضربه مسی‌ها را آذرباد برای سجاد آشوری کاشت که شوت او پس از برخورد به مدافع سپاهان و در ادامه دست مسیح زاهدی، با شوت پای چپ مهرداد رضایی تبدیل به گل شد، اما داور مسابقه پس از مشورت با داور چهارم و کمک داور دوم از تصمیم خود برگشت و گل مس را مردود اعلام کرد. برخی از مسئولان مس معتقدند داور نه با نظر کمک هایش بلکه با نظر افراد دیگر این تصمیم خود را لغو کرده است.

در دو اتفاق رخ داده در لیگ برتر حتی اگر تصمیم نهایی را درست بدانیم، اقدام کاملا غیرقانونی است و می‌تواند باعث واکنش نهاد‌های نظارتی بین المللی هم شود چرا که داوران اجازه ندارند از ابزاری غیرقانونی استفاده کنند. ضمن اینکه این موضوع هرج و مرج در بحث داوری لیگ را افزایش می‌دهد و همه تیم‌ها انتظار دارند داوران به راحتی با استفاده از ابزاری تعریف نشده نظرشان را عوض کنند.

در اتفاق رخ داده در بازی سپاهان اگر داور تنها با نظر کمک هایش نظرش را تغییر داده باشد نمی‌توان ایرادی به آن گرفت هرچند عدم اخراج پیام نیازمند در زمان رخ دادن خطا به دلیل جلوگیری غیرقانونی از گل می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

استفاده بی پایه واساس و غیرقانونی از کمک داورانی که معلوم نیست کجا هستند چه می‌کنند علاوه بر ایجاد حرف و حدیث‌ها و جنجال می‌تواند تبعات بدی هم برای فوتبال ایران داشته باشد. شاید برخی اسم این تغییر نظر‌ها را شجاعت داور بدانند، اما این اصلا موضوع قانونی و حرفه‌ای در فوتبال نیست و داور تنها با استفاده از افراد و ابزاری که در فیفا تعریف شده  و قانونی است می‌تواند تصمیم گیری کند، نه با کمک داوران خیالی!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از جماران، تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۸۸۷۱۱، jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
اون موقع مهران مدیری که داشت برره رو می ساخت عجب دید بلندی داشت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
یرانی ها در تموم زمینه ها در جهان استاد این بدعت گذاری ها هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
این لیگ ما هیچ وقت لیگ نمیشه با این کارهایی که این ها میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
باید قبول کنیم که مدت هاست از استاندارد های جهانی به شدت عقب موندیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین