پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۲۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: داور نقشی در این بازی نداشت و تبدیل به یک عروسک خیمه‌ شب‌بازی در دستان اینفانتینو و کمک داورهای ویدئویی شده بود.
شعار سال: علی خسروی، کارشناس داوری فوتبال ایران درباره نحوه قضاوت داور قطری در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در این بازی حق به حق‌دار رسید و هیچ مشکلی از نظر پایمال شدن پنالتی و یا خطا به نفع بازیکنان تیم پرسپولیس وجود نداشت. عبدالرحمن جاسم تا پیش از پنالتی‌ها قضاوت خوبی داشت، اما پس از آن کنترل بازی را از دست داد.

وی در خصوص استفاده داور قطری دیدار پرسپولیس – اولسان هیوندای از VAR عنوان کرد: جاسم استفاده بیش از حدی از کمک داور ویدئویی داشت که فکر می‌کنم این بازی به تبلیغ VAR مقابل دیدگان جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تبدیل شده بود. اینفانتینو یک بیزینس‌مَن است و با این تکنولوژی راه بیزینس را به فوتبال بازتر کرده.

او در ادامه افزود: شاهد یک نمایش پوشالی قدرت VAR در فینال لیگ قهرمانان آسیا بودیم و سبک قضاوت داور قطری هم تعریفی نداشت.

علی خسروی در مورد چرایی سپردن قضاوت مهم‌ترین دیدار باشگاهی در آسیا به یک داور ضعیف بیان کرد: قطر و فوتبال قطر سهم میزبانی‌اش را از این مسابقات با یک داور گرفت. فوتبال قطر نماینده‌ای در فینال لیگ قهرمانان آسیا نداشته و AFC با سپردن قضاوت دیدار پرسپولیس – اولسان هیوندای به عبدالرحمن جاسم، سهم قطر را از سفره‌اش پرداخت کرد.

کارشناس داوری و داور اسبق فوتبال ایران درباره این‌که گفته می‌شود قطری‌ها قصد دارند با رانت و نفوذ خود عبدالرحمن جاسم را به جای علیرضا فغانی وارد گود قضاوت بین‌المللی کنند، تاکید کرد: این داور قطری انگشت کوچک علیرضا فغانی هم نمی‌شود! جاسم نه از لحاظ کیفیت قضاوت و نه در ابعاد شخصیتی در حد و اندازه‌های آقای فغانی نیست و فیفا و فوتبال روز دنیا هم هرگز فغانی را از دست نمی‌دهند تا میدان به امثال این قطری برسد.

خسروی نهایتا گفت: در نهایت این VAR بود که سرنوشت قهرمان آسیا را تعیین کرد، داور نقشی در این بازی نداشت و تبدیل به یک عروسک خیمه شب‌بازی در دستان اینفانتینو و کمک داور‌های ویدئویی شده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار:۱ دی ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۶۷۹۴۶۰، dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
حالا اگه پنالتی هارو نمی گرفت عورسک خیمه شب بازی نمیشد؟ به نظر من که این نظر اصلا درست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
من هم به شدت با اين دوستمون موافقم اين نقد ها از سر عصبانيت و هيجان هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین