پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت در تشریح جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت عنوان داشت که مراسم اصلی در روز پنج شنبه هفت تیرماه ۱۴۰۳ در تهران و مشهد خواهیم داشت. مراسم گرامیداشت شهدا پنجشنبه ساعت ١٧ در مصلی تهران برگزار می‌شود.

شعارسال: با نزدیک شدن به هفتم تیرماه همزمان با چهلمین روز سانحه سقوط بالگرد آیت الله رئیسی و هیات همراه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت به تشریح جزئیات مراسم چهلم شهدای خدمت پرداخت. وی بیان داشت که از ابتدای اعلام خبر مشکل پیش آمده برای بالگرد تا همه برنامه‌های تحلیل و تعظیم و تکریم که در طول این دوره اتفاق افتاده چیزی که بیش از همه عینیت دارد میدان داری مردم عزیز است. خداوند متعال این محبت را به واسطه اخلاص در روح و جان همه مردم ایران قرار داده است. این وعده الهی است و کسانی که ایمان آورده‌اند و عمل صالح می‌کنند محبتشان در دل مردم است. با همین پیشینه، مقرر شده در مراسمات اربعین این شهدا وجه مردمی را تسهیل کنیم. ما هیچ وظیفه‌ای را جز تسهیل و هماهنگی برای خودمان قائل نیستیم. این مراسم متعلق به مردم است و همه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبتنی بر حضور غنی مردم است. ما مراسم اصلی را در تهران و مشهد خواهیم داشت. مراسم گرامیداشت شهدای خدمت پنجشنبه ساعت ١٧ در مصلی تهران برگزار می‌شود.

جزئیات مراسم اربعین شهدای خدمت برای روز پنج شنبه هفتم تیرماه در مصلی تهران و سایر نقاط کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره چگونگی برگزاری این مراسم توضیح داد: این برنامه به گونه‌ای چیده شده که وجه تلاش‌های مردمی رییس جمهور شهید و همسر ایشان را ارائه دهیم. صحبت‌های سید مقاومت سیدحسن نصرالله خطاب به مردم ایران در این برنامه پخش می‌شود. همسر فاضل رئیس جمهور، دکتر علم الهدی سخنرانی دارند. میان برنامه‌هایی از جمله مداحی و سرود و شعر در این مراسم تدارک دیده شده است. وزیر ارشاد ادامه داد:برنامه ریزی‌ها برای استان‌ها در حال انجام است. خانوا ه شهدا در این چند روز در چند برنامه دعوت شده اند مثل برنامه‌های قم و اهواز. در پایان هفته بعدی حضور خانوا ه شهید جمهور را در عراق داریم. برای تشکر دولتمردان عراقی و موکب داران خانواده شهید به عراق می‌روند.

اسماعیلی بیان کرد:خانواده شهید وزیر خارجه پنجشنبه برنامه‌ای را در حرم عبدالعظیم داشته، لذا آنجا حضور دارند. در کنار مراسمات اصلی دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری اجرا می‌شود. از رونمایی آثار فرهنگی و هنری که در این مدت آماده شده تا نمایشگاه عکس. تلاش ما این است که در بازه یک هفته‌ای برنامه‌های مناسبی داشته باشیم. در کنار برنامه‌های اعلام شده، وزارت امور خارجه برنامه‌ای را با حضور وزاری کشور‌های منطقه که نزدیک به ١۴٠ مهمان هستند، دارد. در واقع، در هفتم تیر که مراسم سالگرد شهید بهشتی است از این شهید نیز من بعد، تجلیل می‌شود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین