پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
وزیر ارتباطات مدعی شده است که در برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که تا پایان سال اول این برنامه یعنی تیر ماه سال ۱۴۰۴، تمام مدارکی را که در مراجعات حضوری از مردم دریافت می‌شود حذف کنند و این مدارک به صورت الکترونیکی دریافت شود. نکته جالب توجه این داستان اینجاست که این ادعا برای چندمین بار است که توسط افراد مختلف بیان می‌شود، اما بدلیل نبود ضمانت اجرایی قانون در تنبیه دستگاه‌های خاطی، کما فی السابق بشکل دستی دریافت می‌شود. سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز چنین شعار‌هایی توسط سایر مدیران داده شده بود. دومین جای تاسف کار، تداوم وجود سندهای دستی ( مثلا نظیر قولنامه و ...) و الزام به بارگذاری الکترونیک بدون امکان تائید اصالت سند می باشد؟سومین جای تاسف کار آنجاست که سطح و نوع دسترسی کارکنان ادارات به اسناد هویتی و مدارک کاری و مالکیتی شهروندان و ارباب رجوع تعریف نشده و مجازات لازم برای افشای اطلاعات بشکل خاص تعریف نگردیده است. آیا جای ندارد که بگوییم که با این همه تکرار، طولی هم بود خسته می‌شد؟ سلام بر سازمان بازرسی کل کشور.

شعار سال : عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولت به صورت هوشمند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و اتصال ۹۹ درصد دستگاه‌ها به آن خبر داد. وی در حاشیه جلسه هیات دولت از اتصال ۹۹ درصد دستگاه‌ها از جمله ۲۵۰ دانشگاه و ۵۰ شهرداری به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد و گفت: تنها وزارت امور خارجه به خاطر احراز هویت ایرانی‌های خارج از کشور به این پنجره متصل نشده و تعدادی از دستگاه‌ها به دلیل رعایت نکردن استاندارد‌های این پنجره از آن قطع شده‌اند.

پایان دریافت مدارک فیزیکی در ادارات از انتهای سال اول برنامه هفتم توسعه + طولی هم بود از این همه تکرار نابجا خسته می شد، خدا قوت

به گفته وزیر ارتباطات بیش از ۴۸ میلیون نفر از افراد بالای ۱۸ سال از این سامانه استفاده کرده‌اند و ۴۵۰ میلیون بار در طول این دو سال از آن استفاده شده است. الان هم به صورت روزانه بین ۲ تا ۳ میلیون نفر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده می‌کنند. زارع‌پور همچنین از افزایش ۵ برابری تراکنش‌ها در مرکز ملی تبادل اطلاعات خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد تراکنش‌ها یک و نیم میلیارد بود و در سال ۱۴۰۲، به بیش از ۸ میلیارد تراکنش افزایش پیدا کرد. دستگاه‌های بیشتری به هم متصل شدند و در مجموع مسیر راه‌اندازی دولت هوشمند در دولت سیزدهم ریل‌گذاری شد.

به گفته وزیر ارتباطات در برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که تا پایان سال اول این برنامه یعنی تیر ماه سال ۱۴۰۴، تمام مدارکی را که در مراجعات حضوری از مردم دریافت می‌شود حذف کنند و این مدارک به صورت الکترونیکی دریافت شود.

پایان دریافت مدارک فیزیکی در ادارات از پایان سال اول برنامه هفتم توسعه + طولی هم بود از این همه تکرار نابجا خسته می شد، خدا قوت

نکته تاسف بار این داستان اینجاست که از سال ۱۳۹۶ تا الان، مدیران دستگاه‌های مختلفی این ادعا را نموده و بیان داشته اند که اخذ مدارک فیزیکی و دستی از ارباب رجوع در ادارات باید قطع شود. دومین جای تاسف کار، تداوم وجود سندهای دستی ( مثلا نظیر قولنامه و ...) و الزام به بارگذاری الکترونیک بدون امکان تائید اصالت سند می باشد؟سومین جای تاسف کار آنجاست که سطح و نوع دسترسی کارکنان ادارات به اسناد هویتی و مدارک کاری و مالکیتی شهروندان و ارباب رجوع تعریف نشده و مجازات لازم برای افشای اطلاعات بشکل خاص تعریف نگردیده است. باز هم سلام بر عیسی زارع پور. 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین