پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
گزافه گویی مدیران دولتی و زبان غلو باز کردن در بیان دستاورد‌ها و صحبت از اولویت‌هایی کردن که در بسیار مواقع، اولویت نیاز مردم نیست، نارضایتی‌های زیادی را سبب شده است. به اعتقاد ما، نمونه عینی این گونه مدیران آقای زارع پور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات است. وزیری که در توضیحات ارایه شده به مجلس، گویا بحث دولت الکترونیک و خدمات رسانی در پنجره واحد خدمات الکترونیک را یکسان فرض کرده است. صحبت‌های پور محمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حرف‌های زیادی در بحث فاجعه ضد توسعه ملی فیلترینگ (البته به سبک آنچه که در کشور ما اجرا می‌شود، نه اصل صیانت واقعی از شهروندان) دارد. موضوعی که زارع پور، بار‌ها بیان داشته که در حدود اختیارات او نیست؟! از زارع پور باید پرسید که پنج دستاورد شاخص او بعنوان وزیر و مدیر ارشد یک وزارتخانه چیست؟ آقای وزیر، اگر به ما و توسعه کشورت رحم نمی‌کنی، به خودت و دین و دنیای فرزندانت (بدلیل لقمه‌ای که به خانه می‌بری) رحم کن. معنای ۲۰۰ تومان پول دادن برای اشتراک ماهیانه مبین نت با ادعای بالاترین سرعت و دریافت خدمات کثافت گونه و هدر دادن عمر بشکل روزانه چیست؟ صد‌ها بار هم پیگیری شده و هر بار هم بهبودی مقطعی و وعده‌ای برای بهبود و توجیهی برای اختلال ها. این مشکل ما نیست. مشکل یک کشور است. این تقصیر مبین نت نیست، غالب اپراتور‌ها این گونه هستند. اگر توان اداره داشتی در بیخ گوش دفترت در خیابان دبستان نباید این مشکلات وجود می‌داشت و ده‌ها نفر در رسانه معطل کم توانی تو می‌بودند. ما قصد تخریب برند خاصی را نداشته و نداریم، اما تاکیدمان روی کم عرضه بودگی شماست. اگر مخالفتی با این عرایض داری، یک توک پا تشریف بیار برای مناظره، خیلی‌ها را خوشحال می‌کنی دکتر؛ و‌ای کاش ما بازنده مناظره با تو باشیم.

شعارسال: عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور، گفت: در زمان رأی اعتماد گفتم تلاش خواهیم کرد تمام خدمات دولت را تا پایان دولت سیزدهم از طریق یک پنجره واحد به مردم ارائه کنیم.

وی متذکر شد: با همراهی دولت و مجلس و در قوانین بودجه سنواتی و لایحه برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها را مکلف کردیم تا خدمات خود را از طریق پنجره واحد ارائه کنند. امروز پنجره ملی خدمات دولت راه‌اندازی شده و بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی از طریق این پنجره ارائه می‌شود و حدود ۵۰۰ خدمت به شکل هوشمند به مردم ارائه شده است.

تیشه زننده به ریشه های توسعه و مدعی آبادانی: ۷۰  درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؟!  + این آقاهه چی گفت؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم و ارسال مدرک وجود ندارد، برای مثال، مردم می‌توانند با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کارنامه دانش‌آموز خود را ببینند.

۹۹ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده‌اند

زارع‌پور تصریح کرد: ۵۰۰ خدمت در پنجره ملی خدمات به صورت هوشمند به مردم ارائه می‌شود و امروز ۹۹ درصد دستگاه‌ها به جز یک دستگاه، به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده‌اند. حتی دستگاه قضا نیز تمام خدمات خود را از طریق این پنجره به مردم ارائه می‌کند. تنها دستگاهی که به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نشده، وزارت امور خارجه است و علت آن هم ملاحظات ایرانیانی است که در خارج از کشور هستند.

وی افزود: تاکنون ۴۸ میلیون نفر در این پنجره واحد احراز هویت شدند، یعنی ۷۰ درصد مردم بالای ۱۸ سال حداقل یک بار به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده‌اند و روزانه سه میلیون نفر از طریق این پنجره خدمات دریافت می‌کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از طریق اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان طرح برتر سال در سال گذشته معرفی شد، گفت: برای اینکه خدمات به شکل هوشمند ارائه شود، لازم است دستگاه‌ها به هم لینک شوند که به پشتوانه قانون داده و اطلاعات ملی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، عدم ارائه اطلاعات توسط یک دستگاه به دستگاه دیگر جرم‌انگاری شد.

وی تاکید کرد: امروز تعداد ترافیک‌هایی که روی مرکز ملی تبادل اطلاعات وجود دارد، به ۸ میلیارد رسیده است در حالی که در سال ۱۳۹۹، ۱.۵ میلیارد بود. همچنین بر اساس برنامه هفتم توسعه، باید سالانه ۲۰ درصد از خدمات دستگاه‌ها هوشمند شود که تا پایان امسال حداقل ۳۰ درصد خدمات به شکل هوشمند خواهد شد و تا قبل از پایان برنامه، تمام خدمات دولت هوشمند می‌شود.

پنجره ملی خدمات هوشمند باعث حذف امضا‌های طلایی می‌شود

زارع‌پور با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۲۰ تا ۲۵ کشور پنجره ملی خدمات هوشمند با این کیفیت دارند، گفت: این پنجره ملی باعث کاهش مراجعات حضوری، حذف امضا‌های طلایی و از بین رفتن فساد در دستگاه‌ها خواهد شد.

وی درباره وضعیت اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور، گفت: شبکه ملی اطلاعات بیش از ۱۵ سال است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم اکنون این پروژه بیش از ۶۵ درصد پیشرفت داشته است، یعنی در کمتر از سه سال پروژه شبکه ملی اطلاعات بیش از دو برابر پیشرفت کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های لازم برای پروژه مذکور، فیبر نوری است که اکنون ۴۰ درصد کشور از فیبر نوری برخوردار هستند. همچنین زیرساخت دیگری که برای این پروژه لازم بود، حمایت از سکو‌های داخلی است که امروز تعداد کاربران فعال در سکو‌های داخلی بیش از پنج تا ۱۰ برابر شده است. برای مثال، کاربران حاضر در ایتا به بیش از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فعال رسیده و حضور مردم در پلتفرم‌های داخلی ۱۰ برابر شده است. امروز سکو‌های داخلی ما این توانایی را دارند که به ۱۰۰ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی خدمات ارائه دهند، اما قبلاً آرزوی برخی از مسئولان بود که پیام‌رسان‌های داخلی بتوانند ۲۰ میلیون کاربر داشته باشند.

تعداد بازدید : 0
 
تعداد بازدید : 0

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: 3تیر1403، کدخبر:6144868، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین