پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال آینده برای پوشش فیبرنوری سال درخشانی خواهد بود، گفت: پوشش فیبرنوری در سال آینده در کشور به حدود ۷۰ درصد خواهد رسید. باید از این آقای به اصطلاح وزیر پرسید که واقعا فهم کافی از ادعا‌های خود دارد یا خیر؟ بنده خدا، ما با داشتن چندین و چند خط پر سرعت در رسانه در بیخ گوش دفتر شما در یکی از امن‌ترین جا‌های شهر تهران، هزار مشکل داریم از چه چیزی حرف می‌زنی؟ واقعا برای خودمان ار داشتن وزیری در وزن تو متاسفیم. متاسف و ناامیدیم از نمایندگانی که به امثال تو رای اعتماد می‌دهند. زارع پور، برای خودت هم شده، یک تکانی بخور. وضعیت اینترنت کشور فاجعه است. اثرات و پیامد‌های این فاجعه را شاید نشود در ذهن بعضی از دوستان ما فرو کرد، اما حداقل تو بفهم. بفهم چه بلایی دارد سر منافع ملی و سرعت کند توسعه در کشور می‌آید. بفهم و حداقل یک تکانی به خودت بده. اِسْمَعْ اِفْهَمْ یا فُلانَ بْنَ فُلان.

شعارسال: «عیسی زارع‌پور» در حاشیه مراسم افتتاح ۳ سامانه هوشمند شرکت ملی پست در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری، اظهار کرد: هدف‌گذاری ما برای پروژه فیبرنوری این بود که امسال حدود ۳۵ درصد پوشش برای کل کشور ایجاد شود.

پوشش ۷۰ درصدی فیبرنوری در سال آینده +آفتابه لگن هفت دست ، شام و نهار هیچ چی !

وزیر ارتباطات ادامه داد: تعداد پوشش ایجاد شده اکنون به عدد ۷ میلیون خانوار رسیده که این عدد تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت و تا چند روز آینده در مراسمی ایجاد پوشش برای ۷ میلیون خانوار را اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم تا سال آینده این عدد حداقل ۲ برابر شود. اپراتور‌ها مشخص شده‌اند، شهر‌ها تفکیک شده‌اند، بیش از ۵۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر مجوز‌های لازم و توافق‌ها را از شهرداری دریافت کرده‌اند که این مسئله کار را سرعت می‌دهد.

زارع‌پور تاکید کرد: در قانون برنامه و بودجه، بندی آمده که به واسطه آن شهرداری‌ها و نهاد‌های مربوطه باید برای پروژه فیبرنوری با وزارت ارتباطات همکاری داشته باشند. امیدواریم سال آینده سال درخشانی برای پروژه فیبرنوری باشد و ما بتوانیم حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد کشور را تحت پوشش قرار بدهیم.

وی افزود: با فراهم شدن این خدمت می‌توان سرعت اینترنت را تا حد بالایی افزایش داد. اکنون مشترکینی که از این سرویس استفاده می‌کنند سرعت‌های تا هزار مگابیت بر ثانیه را نیز تجربه کرده‌اند.

وزیر ارتباطات در ادامه در پاسخ به سوالات دیگر خبرنگاران تاکید کرد: برای تسهیل کردن فرایند‌های پستی و اینکه مرسولات به سرعت به دست مردم برسند، هوشمندسازی پست را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم از فناوری‌های روز در مراحل چهارگانه (قبول، تجزیه، رهسپاری و تحویل) پست استفاده کنیم. این کار آغاز شده و در دولت سیزدهم شتاب گرفته است که امروز شاهد افتتاح سه خط هوشمند جدید تجزیه مرسولات پستی بودیم.

زارع‌پور تاکید کرد: در گذشته این فرایند به شکل دستی انجام می‌شد؛ اما با این فناوری‌های جدید برای نخستین‌بار است که در کشور انجام می‌شود. با همت نخبگان و دانشمندان ایرانی توانسته‌ایم این محصولات با فناوری‌های بالا را تولید کنید تا دقت و سرعت در ارسال مرسولات بیشتر شود. در آینده در استان‌های مختلف کشور از این شیوه‌های نوین استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسب و کار‌های اینترنتی این است که جنسی که می‌فروشند را در زمان مشخص به دست مشتری برسانند. هوشمندسازی در شرکت ملی پست از این جهت اهمیت دارد که مراحل پست را کاملاً زمان‌بندی کرده و آن را قابل پایش و مشاهده پذیر می‌کند. در آینده نزدیک شرکت ملی پست با استفاده از مسیر هوشمندسازی می‌تواند این تضمین را بدهد که محصولی که توسط یک فرد خریداری شده در چه زمانی به دست تحویل‌گیرنده خواهد رسید.

اینترنت کودکان

وزیر ارتباطات در ادامه درباره اینترنت کودکان گفت: هفته گذشته رویدادی هم به مناسبت اینترنت ایمن‌تر داشتیم که در قالب یک جشنواره برگزار شد. هدف ما در وزارت ارتباطات این است که در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی فناوری‌هایی که به خانواده‌ها کمک می‌کنند تا کودکان در فضای امنی از فضای مجازی استفاده کنند را به کار بگیریم.

زارع‌پور تاکید کرد: بنابراین این جشنواره برگزار شد و نامزد‌های دریافت نشان دوستدار خانواده معرفی شدند و در ۲۷ اردیبهشت ماه سال آینده داوری‌ها کامل می‌شود و محصولات و امکاناتی که مردم برای مراقبت از کودکان در این فضا نیاز دارند معرفی خواهد شد.

وی گفت: در کنار این موضوع حدود یک سالی است این که اینترنت کودک و نوجوان با سرشماره *۴۵۶# راه‌اندازی شده و پدر مادر‌ها می‌توانند با خیالت راحت با اعمال تنظیماتی این فضا را برای کودک خود امن‌تر کنند. بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند البته این آمار برای دو سه ماه قبل است و آمار جدید اعلام می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20اسفند1402، کدخبر: 85414111، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
0
0
هنوز کسی نفهمیده چرا در کشوری که واردات آیفون ممنوعه، اپ‌استور راحت کار میکنه ولی با اینکه واردات گوشی‌های اندرویدی آزاده، گوگل‌پلی فیلتره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین