پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۱۹۶۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
مسعود شکوهی گفت: دانش‌آموزان برای مقابله با مشکلات ناشی از تاثیرات کرونا، آموزش‌های مجازی و دیگر مشکلات روان‌شناختی به خدمات مشاوره‌ای نیازمند هستند.

شعار سال: آسیب های تهدید کننده دانش آموزان این روزها بیش از قبل این قشر آسیب پذیر را تهدید می کند. از جمله آسیب های شایع می توان به اختلالات روانی تهدید کننده دانش آموزان همچون اضطراب، استرس، افسردگی و ... اشاره کرد. با توجه به وضعیت روحی دانش آموزان باید خدمات مشاوره‌ای به موقع  و مستمر دریافت کرده تا روند رشد را به شکل مناسب  طی کنند. حال کم و کیف ارائه خدمات مشاوره در مدارس کشور جای تامل دارد.

 

دانش آموزان نیازمند خدمات اضطراری مشاوره

مسعود شکوهی، مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت:  دانش‌آموزان برای مقابله با مشکلات ناشی از تاثیرات کرونا، آموزش‌های مجازی و دیگر مشکلات روان‌شناختی به خدمات مشاوره‌ای نیازمند هستند. در این گذرچه بسا دانش‌آموزانی که به صورت اضطراری نیازمند خدمات مشاوره‌ای باشند تا بتوانند از مشکلات روانی، اجتماعی و تحصیلی به درستی عبور کنند.

 

اجرای طرح «صدای مشاور» برای دانش آموزان نیازمند خدمات اضطراری مشاوره

 

او افزود: نقش بی‌نظیر هسته‌ها و مراکز مشاوره در ارائه خدمات مشاوره‌ای روان‌شناختی، درمانی، مددکاری، حمایت و ارجاع برای دانش‌آموزان نیازمند، حیاتی و حائز اهمیت است. شناسایی به موقع، تشخیص و انجام مداخلات درمانی و حمایتی در محل هسته‌ها و مراکز مشاوره در شرایط کرونا و با توجه به محدودیت‌های ویژه نیازمند ساماندهی و مراقبت است.

شکوهی ادامه داد: با اجرای طرح «صدای مشاور» درصدد آن هستیم تا بتوانیم به این موضوع اساسی و تخصصی جامعه عمل بپوشانیم.

 

خدمات متنوع به دانش آموزان نیازمند مشاوره

مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش  گفت: ابتدا بر اساس ساعت تخصصی به مرکز مشاوره منطقه، تعداد اعضای تخصصی و ساعات حضور مشخص و سپس بر اساس تعداد مدارس آن منطقه تقسیم وظایف صورت می‌ گیرد و به اطلاع مدارس رسانده می‌شود.

شکوهی اظهارکرد: هر عضو تخصصی مرکز مسئولیت تعدادی از مدارس را برعهده گرفته و نسبت به انجام فعالیت‌ها اقدام می‌‌کنند. در این اقدام تماس تلفنی هفتگی با مدیران و مشاوران مدارس تحت پوشش برای اخذ آخرین اطلاعات، رخدادها و موارد مورد نیاز مداخلات تخصصی در حوزه راهنمایی و مشاوره انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارائه راهکارهای لازم در موارد خاص نیز در دستور کار است، گفت: ارسال مطالب و محتواهای آموزشی ضروری در قالب بروشور، اطلاعیه و بازدید حضوری از مدارس تحت پوشش و پذیرش مراجعان ارجاعی از مدارس تحت پوشش و انجام فعالیت‌های مشاوره‌ای دانش آموزان عمده راهکارهای موجود است.

 

خدمات تخصصی برای دانش آموزان نیازمند مشاوره

شکوهی ادامه داد: ارجاع دانش‌آموزان نیازمند خدمات حمایتی و مددکاری به دستگاه‌های مرتبط  از دیگر اقدامات در خدمات مشاوره‌ای محسوب می‌شود.

 

بررسی سلامت روان دانش آموزان از طریق شبکه شاد

این مقام مسئول افزود: این اداره علاوه‌ بر استمرار خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی کوشش کرده تا از طریق شبکه شاد و دیگر ظرفیت‌های موجود، زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم برای کمک به ارتقاء سلامت روان دانش آموزان را فراهم کند.

به گفته شکوهی کارگاه‌های آموزشی از طریق شبکه «شاد» و انتشار محصولات فرهنگی و کمک آموزشی برگزار می شود همچنین مشاوران و مراکز مشاوره آموزش‌وپرورش آخرین وضعیت سلامت روان دانش آموزان را رصد و خدمات مورد نیاز را به  آنها ارائه می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۱۱۷۵۹، www.borna.news.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
اینکه روان شناسی رو داریم کم کم در وزه پرورشی وارد میکنیم نشونه خوبیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
واقعا این روزها دانش اموزان ما به شدت به مشاوره هامون نیاز دارن و باید مسیر زندگی شون رو انتخاب کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
بالاخره داریم روان شناسان عزیزمون رو وارد اموزش پرورش میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
خیلی‌ از دانش آموزان از صبح تا شب تنهان و پدر و مادر شاغل هستند و تک فرزند این بچه مخصوصا در سن بلوغ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنه به یه مشاور همراه نیاز داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین