پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۶۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
بعد از ماجرای رئیس قبلی هلال احمر، رئیس جدید این مرکز سعی کرد از ابتدای روی کار آمدن شفافیت مالی را در این سازمان برقرار کند، اما یافته‌ها نشان می‌دهد این سازمان تا رسیدن به این هدف راه دشواری در پیش رو دارد.
شعار سال: دوازدهم آذر ۱۳۹۸ بود که علی اصغر پیوندی رئیس سابق سازمان هلال احمر کشور بازداشت و سپس به ۱۲ سال حبس تعزیری، رد مال و پرداخت حدود ۱۴۰ هزار یورو و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
دریافت کارانه غیرقانونی، تحصیل نامشروع از سازمان تدارکات هلال احمر و بیمارستان هلال احمر در دوبی و همچنین تصرف غیرمجاز از وجوه هلال مهم‌ترین اتهامات وارده به پیوندی بود.
پس از کش و قوس‌های فراوان و حاشیه‌سازی‌های مختلف سرانجام کریم همتی در اواسط فروردین ماه امسال سکان هدایت این سازمان را برعهده گرفت و از آنجایی‌که اخبار همه‌گیری کرونا نیز در آن زمان به تازگی داغ شده بود تا حدودی توجه و تمرکز رسانه‌ها از این سازمان پرحاشیه برداشته شد.

همتی رئیس جدید هلال احمر کشور که از شرایط بحرانی و حاشیه‌سازی‌های خبری این سازمان آگاه بود در نخستین روز‌های انتصابش مهم‌ترین اولویت کاری خود را شفافیت مالی و پاکدستی عنوان می‌کند و می‌گوید که با نیت بازسازی اعتماد عمومی قدم به ساختمان هلال احمر گذاشته و برای رسیدن به این مهم مقابله با فساد و شفافیت دو برنامه مهم او است.

علی‌رغم این اظهارات برخی از خبر‌ها حاکی از آن است که پیوند عدم شفافیت مالی با هلال احمر همچنان گسسته نشده و تا رسیدن به شفافیت در عملکرد مالی این سازمان و جلب اعتماد عمومی راه درازی مانده است.
رئیس سازمان هلال احمر در تاریخ دوم دی ماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان بهزیستی و سازمان جمعیت هلال احمر از کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی به بهزیستی سخن به میان آورده و عنوان می‌کند که هلال احمر در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به افراد آسیب‌دیده تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی کمک کرده است.
نکته جالب توجه این‌که این مقام مسئول چند روز بعد یعنی در هفتم دی ماه در نشست خبری خود از کسری بودجه این سازمان می‌گوید.
همتی در این نشست اذعان می‌کند که هلال احمر ۶ هزار میلیارد ریال فقط برای تکالیفی که به این نهاد محول شده است و نه فعالیت‌های توسعه‌ای، کسری بودجه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر نیاز جدی این سازمان به دستگاه‌ها و تجهیزات برای نجات افراد در زمان بحران سازه‌های بزرگ را از دیگر مشکلات جدی این سازمان در تهران می‌داند.

حال سؤال اینجاست که چگونه سازمانی (هلال احمر) که خود از لحاظ بودجه‌ای دچار کسری می‌شود و در بحث تأمین تجهیزات خود هم در مضیقه است می‌تواند به سازمان دیگری کمک میلیاردی کند؟
مگر نه این‌که بهزیستی به‌عنوان یک سازمان حمایتی بدون هیچ‌گونه درآمدزایی و فعالیت اقتصادی از لحاظ بودجه‌ای وابسته به دولت است و منبع دیگری را برای تأمین اعتبار ندارد پس چگونه از هلال احمر برای کمک به مددجویانش بودجه دریافت می‌کند؟
علاوه بر موارد فوق بهتر است به این اظهارات همتی در هفته‌های اول انتصابش نیز اشاره کرد که گفت: ما هیچ درآمدی نداشته‌ایم و در پرداخت حقوق کارکنانمان نیز مشکل داریم.
در این میان شاید بتوان حضور وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در زمانی‌که در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بوده را مزید علت این کمک خیرخواهانه هلال به بهزیستی هم دانست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۵۲۴۹۵، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
هلال احمر یکی از سازمان هایی بوده که همیشه تو خفا و در سکوت به مردم خدمت میکرده و اینکه این سازمان شفافیت مالی نداره تصویر این سازمان رو در ذهن مردم خراب میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
من دیگه بهم ثابت شده هر سازمانی که داره در سکوت قدم به قدم راه میره هزار تا مشکل درونش نهفته ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
الان ما تو ارگان های دیگه مون که تراکنش های خیلی بالاتری هم دارن شفافیت مالی داریم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
هلال احمر در ایران مشکلات زیادی به وجود اورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین