پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۲۰۱۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از آغاز پذیره نویسی دو صندوق کالای کشاورزی در هفته آینده خبر داد.
شعار سال: علیرضا ناصرپور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در رابطه با زمان آغاز فعالیت صندوق‌های کالایی کشاورزی در بورس کالا، افزود: از هفته آینده پذیره نویسی ۲ صندوق کشاورزی قابل معامله در بورس کالا آغاز می‌شود و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در این صندوق، به صورت هر واحد است و واحد‌های این صندوق متشکل از کالا‌های کشاورزی است که در بورس کالا معامله می‌شوند.

ناصرپور گفت: سهامدار با خرید هر واحد از این صندوق، به مدیر صندوق اجازه می‌دهد در کالا‌های مبتنی بر سپرده مانند پسته و زعفران سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه این صندوق‌های قابل معامله با سرمایه متغییر ایجاد می‌شود، افزود: صندوق‌های کشاورزی در مرحله نخست با حداقل ۱۰ میلیارد تومان و با ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه گذاری، پذیره نویسی می‌شود و در صورت تکمیل واحدها، دوباره سرمایه صندوق افزایش می‌یابد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران اضافه کرد: هفته آینده پذیره نویسی در ۵ روز کاری صورت می‌گیرد و بعد از دریافت مجوز از سازمان بورس، معاملات ثانوی در بورس کالا انجام می‌شود.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: یکی از مزایای این صندوق ها، متنوع سازی سبد سهامی سهامداران است و ریسک را کاهش می‌دهد و همچنین در بخش اقتصاد کلان، این صندوق‌ها باعث پایدارسازی قیمت محصولات می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از صدای بورس، تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۲۵۲۹۱، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
اميد داريم مردمي كه در اين زمينه دارن بهشون اعتماد ميكنن موفق از اب بيرون بيان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
در زمينه بورس كالا هنوز ايران به اون سطح از پايداري مورد نظر نرسيده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
در زمينه اطلاعات و اموزش ها و خبر هاي بورسي درجه يك هستيد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین