پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۱۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
احمد حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک، گفت: باغ ایرانی که در شهر اراک در حال احداث می‌باشد از باغ‌های زیبا به شمار می‌آید که با روش باغ‌های سنتی ایرانی در حال ساخت می‌باشد و معماری قدیمی و سنتی باغ در کنار گل‌ها و درختان سرسبز آن فضای بسیار زیبا و چشم نوازی را ایجاد خواهد نمود.

  شعار سال:احداث و ساخت باغ ایرانی در شهر اراک توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک، احمد حسنی رئیس این سازمان، با بیان این مطلب که ، باغ و باغ سازی در بین ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده به طوری که باغ تجلی گر رضوان و نقطه اتصال آسمان و زمین در نظر گرفته  می شود.

ایشان با بیان این مطلب که سابقه ساخت باغ های ایرانی براساس برخی از اسناد موجود حداقل به دوران هخامنشیان می رسد افزود: با توجه به آب و هوای خشکِ ایران، آب و باغ همواره در نظر مردمان این سرزمین از جایگاه متمایزی برخوردار بوده و مظهر آبادانی به حساب می آیند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کلانشهر اراک در ادامه بیان داشت ، باغ ایرانی که مردمان کشورمان آن را ابداع و طراحی کرده اند باغی با طراحی زیبا و چشم نواز که به عنوان نشانه ای از فرهنگ، تاریخ و معماری اصیل ایران و ایرانی می باشد.

احمد حسنی در ادامه بیان داشت ،تمامی زیبایی معماری باغ ایرانی با فضای سبزی به وجود می آید که متشکل از گل ها،درختان و گیاهان زیبا به وجود آمده است به طوری که گل ها، درختان و گیاهان نقش اساسی را در زیبایی باغ های ایرانی دارند و باغ های ایرانی همواره از جذاب ترین دیدنی های کشورمان به حساب می آید‌.
حسنی در ادامه گفت :  باغ ایرانی که در شهر اراک در حال احداث می باشد از باغ های زیبا به شمار می آید که با روش باغ های سنتی ایرانی در حال ساخت می باشد و معماری قدیمی و سنتی باغ در کنار گل ها و درختان سرسبز آن فضای بسیار زیبا و چشم نوازی را ایجاد خواهد نمود.

احمد حسنی در ادامه در مورد باغ ایرانی در شهر اراک گفت: مساحت باغ ایرانی که در شهراراک در حال احداث می باشد ، ۴ هکتار فاز اول از پروژه ١١ هکتاری فضای سبز اراضی موسوم به نهالستان شهرداری اراک است و معماری آن طبق معماری سنتی ای که در باغ های ایرانی به کار رفته، ساخته شده است و در چهار بخش، طراحی و احداث خواهد شد و طراحی باغ ایرانی اراک مبتنی بر اصول باغ ایرانی با محوریت آرامش است.

احمد حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در پایان اظهار داشت: باغ ایرانی اراک در بخشِ شمالی منطقه ١ شهرداری اراک واقع شده است و این مجموعه از شرق به بلوار شهدای دولت، از غرب به بلوار ورزش و از جنوب به مجموعه مسکونی مسکنِ مهر محدود می شود و براساس پهنه بندی شهر اراک، در پهنه باغات و فضای سبز منطقه١ قرار دارد و اهداف مورد انتظار از طراحی باغ ایرانی شهر اراک را به این شرح عنوان کرد:

✔️افزایش سرانه فضای سبز کلانشهر اراک

✔️ارتقای سطح دسترسی محلات کوی مسکن مهر، فاطمیه و الهیه به فضای سبز تجهیز شده

✔️افزایش سرانه فرهنگی و ورزشی

✔️ایجاد یک عنصر هویت بخش شهری در سطح شهر مبتنی بر مفاهیم ایرانی- اسلامی

✔️ایجاد یک جاذبه، گذران اوقات فراغت و رفاه شهروندان

✔️ارائه یک الگوی طراحیِ منظرِ منسجم، متمایز از پارکهای موجود اراک و مبتنی بر مفاهیم ایرانی-اسلامی


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی اتچ پات

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
اراك هم نياز داره كه در زمينه فضاي سبز كمي بهتر از هميشه باهاش تا بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
شهرداري اراك هم داره اين روزها با نهايت توان كار خودش رو انجام ميده و بايد بهش خدا قوت گفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
اراك هم بايد مثل خيلي از استان هاي ديگه مون در زمينه فضاي سبز و مديريت جهادي الگو قرار بگيره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
روز اولي كه اين خبر رو شنيدم از دم تكذيبش كردم و گفتم امكان نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین