پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۲۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهید سلیمانی در ارتباط با مسائل منطقه هرگز یک نبردی را آغاز نکرده، یک ستیزی را آغاز نکرده و آغازگر یک تقابل نظامی نبوده بلکه برای صیانت از منافع ملت ها در برابر کسانی که به دنبال ایجاد یک زمینه ای برای جنگ افروزی بودند، مقابله کرد.
شعار سال: «عباس سلیمی نمین»، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با شخصیت «سردار شهید قاسم سلیمانی» گفت: جامعیت شخصیتی سردار سلیمانی موجب محبوبیت ایشان شده است. غالبا شخصیت‌ها تک بعدی و دو بعدی هستند؛ اینکه شخصی چند بٌعد داشته باشد یعنی هم عارف، هم سیاستمدار، هم اهل عمل و در واقع ایثار و فداکاری داشته باشد، این شخصیت‌ها را در یک جا خیلی خیلی کم می‌توانیم در افراد پیدا کنیم که شهید سلیمانی از جمله این افراد بود که همه این شخصیت‌ها را یک جا داشت.

شهید سلیمانی می‌تواند الگو و حجت باشد

او با بیان اینکه شهید سلیمانی ابعاد وجودی گوناگونی داشت، اظهار کرد: به همین دلیل این شهید بزرگوار می‌تواند تبدیل به الگو بشود، یعنی شاخص بشود و حجت باشد. حجت بودن به این معنا که اگر ما در یک زمینه‌ای طفره رفتیم این حجت در برابر ما قرار خواهد گرفت و بهانه شما برای کم کاری قابل قبول نیست چرا که حجتی در همان شرایطی که شما امکان عمل و امکان حرکت را صفر می‌پنداشتید این شخصیت در همان شرایط برابر و مساوی توانسته کار‌های عظیم را صورت بدهد.

سلیمی نوین ادامه داد: بنابراین شهید سلیمانی به این دلیل می‌تواند الگو باشد که شخصیتی چندگانه است. شخصیتی چند بعدی است که بسیار بسیار جای تأمل و تدبر دارد. او می‌تواند برای همه ما دست آموز باشد. بسیاری از نیرو‌های عمل گرا اگر شرایط مطابق میل آن‌ها باشد می‌توانند کار کنند. یعنی اگر مثلا فرض کنید حزب مورد قبول آن‌ها یا شخصیت‌های مورد قبول آن‌ها در مناصب باشد، می‌توانند تعامل سازنده از خودشان به ثبت برسانند، ولی اگر فرد غیر همگونی توسط مردم انتخاب بشود، حجت را برای خودشان پایان یافته می‌بینند و دیگر تلاش و کار را در یک قالب کلیت نظام ممکن نمی‌پندارند.

این شخصیت سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: در حالیکه شهید سلیمانی با هیچ دولتی قرابت فکری نداشت، اما می‌توانست مدبرانه عمل کند و با همان دولت، کار‌ها را پیش ببرد یعنی این مسائل را موجب زمین گذاشتن کار نمی‌پنداشت. شهید سلیمانی می‌توانست هم در چهارچوب نظام جمهوی اسلامی یعنی یک ساختار سیاسی در قالب نظام و هم در قالب مبانی جمهوری اسلامی خوب عمل کند. در قالب جمهوری اسلامی وقتی چرخش قدرت به وجود می‌آید شهید سلیمانی این قدرت و ابتکار عمل را داشت که بتواند ضمن حفظ مبانی خود،  تعاملات سازنده داشته باشد.

او تصریح کرد: این کار بسیار دشواری است که خیلی از ما بلد نیستیم و به محضی که یک فرد غیر همگون با ما در یک بستری قرار می‌گیرد راه را بر او می‌بندیم با وجودی که او دارای یک منصبی است. ما باید سعی کنیم کارنامه جمهوری اسلامی را موفق کنیم یعنی کارنامه جمهوری اسلامی را تقویت کنیم. این تقویت در قالب تعامل صورت می‌گیرد نه انسداد. ما نمی‌توانیم با کسی که با اصول و مواضع ما فاصله دارد کار کنیم، اما شهید سلیمانی این نگاه و این رویکرد را اصلا قبول نداشت. او بر مسئله جمهوری اسلامی تاکید داشت ضمن اینکه بر اصول انقلاب اسلامی تاکید می‌ورزید پایبندی او، خیلی از مدعیان بیشتر بود، اما در کنار آن به مبانی جمهوری اسلامی هم پایبند بود.

 نگاه درستی از فهم شیهد سلیمانی در ما نیست

سلیمی نمین با بیان اینکه مبانی جمهوری اسلامی چیست؟ گفت: اگر کسی رای آورد و با سلیقه ما همخوانی نداشت می‌بایست ضمن انتقادات سازنده او را در جهت خدمتگزاری بیشتر به مردم هدایت کنیم. بسیاری از کسانی که خودشان را همسان با شهید سلیمانی می‌بینند یا فکر می‌کنند، اصلا چنین رویکردی ندارند. برخی مواقع انتخابی که با رای مردم صورت می‌گیرد با مواضع ما همخوانی ندارد، اما چگونه شهید سلیمانی می‌تواند، ضمن پایبندی به مواضع انقلاب اسلامی و در چهارچوب نظام اسلامی با این افراد رفتار کند. این بحث بسیار بسیار تعیین کننده است، این مطلب فهم و درک بشود و کسانی که شهید سلیمانی را برای خودشان الگو و اسوه می‌دانند، با پیروی از این مکتب می‌توانند بسیاری از مشکلات را به سهولت حل کنند البته نه اینکه ما از مواضع خودمان، دست برداریم.

سلیمی نمین در ادامه سخنان خود درباره تاثیر سردار سلیمانی بر امنیت منطقه و جهان عنوان کرد: شهید سلیمانی یک مدافع و یک دفاع کننده از منافع بشریت بود برخلاف تصویری که حالا غربی‌ها و و صهیونیست‌ها ایجاد می‌کنند و بعضا ما هم متاسفانه از آن تصویر به گونه‌ای متاثر هستیم. شهید سلیمانی در ارتباط با مسائل منطقه هرگز یک نبردی را آغاز نکرده، یک ستیزی را آغاز نکرده و آغازگر یک تقابل نظامی نبوده بلکه برای صیانت از منافع ملت‌ها در برابر کسانی که به دنبال ایجاد یک زمینه‌ای برای جنگ افروزی بودند، مقابله کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اگر داعش باقی می‌ماند در روسیه، اروپا، آسیا غربی، آسیا دور و آفریقا جنگ افروزی داشتیم. شهید سلیمانی با ایثار خود جلو این هسته و پایگاه را می‌گیرد و این خدمتی است به بشریت که ما باید حتما این مسئله را درک کنیم و اگر نتوانیم در حق شهید سلیمانی، ظلم کردیم. شهید سلیمانی با قدرت در برابر فتنه گران و آتش افروزان ایستاد و توانست طرح آن‌ها را خنثی کند این تلاش تاثیراتی بر کل جهان دارد و باید این تاثیرات را باز کرد و فقط نگاه به عراق و سوریه نگاه نداشته باشیم.

آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که یک ابزار نیابتی برای خودشان ایجاد کنند

او عنوان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که یک ابزار نیابتی برای خودشان ایجاد کنند تا از طریق این ابزار در جهان تنش ایجاد کرده و حضور خودشان را توجیح کنند. در واقع پدیده‌ای را خودشان به وجود می‌آورند که بعد بر اساس این پدیده بتوانند، حضور خود را توجیه کنند، اما امروز می‌بینید آمریکایی‌ها نمی‌توانند هیچ توجیهی برای حضور خود در منطقه داشته باشند. امروز شهید سلیمانی به این ابزار نیابتی پایان داده و نمی‌توانند برای حضور خود در منطقه، بهانه‌ای داشته باشند.

سلیمی نمین در پایان گفت: طبیعتا آمریکایی‌ها در زمان داعش توانستند پایگاه‌های مختلفی در عراق بدست بیاورند و امروز که داعش نیست، باید این پایگاه‌ها را رها کنند که البته برای آن‌ها سخت است. علی القاعده شهید سلیمانی دست آمریکایی‌ها را خالی گذاشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۱۲۳۱۷، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
بايد مسير زندگي شهيد سليماني رو از ديد استراتژيك ببينيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
اين نكته خيلي مهمه و بايد در جهان بارها تكرار بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
کسانیکه دشمن ایران و اسلام هستند برای تحریک این حرف ها را می‌زنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین