پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۳۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
در حالی که خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا روز پنجشنبه خبری با عنوان «استقبال سازمان جهانی بهداشت از ساخت واکسن ایرانی کرونا» منتشر کرد، پیگیری این مساله نشان می‌دهد ایرنا اظهارات سخنگوی این سازمان جهانی را دستکاری کرده است و تیتر این خبر کاملا دروغ است.
شعار سال: ایرنا در نسخه ابتدایی خبری که ساعت هشت صبح ۱۱ دی‌ماه منتشر کرده بود به نقل از طارق یاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت، نوشت: «این سازمان بی‌صبرانه منتظر مشاهده نتایج آزمایش‌های بالینی این دستاورد بزرگ ایرانی است.» هرچند، طارق یاساروویچ در پاسخ به فراز با تکذیب این موضوع گفت:«من چنین متنی را ننوشته ام و تنها بیانیه ای کلی درباره تلاش های جهانی ارسال کردم.»

این خبرگزاری همچنین بخش دیگری از سخنان این مقام سازمان جهانی بهداشت درباره تلاش‌های جهانی برای ساخت واکسن را نیز محدود به کشور ایران و «موفقیت دانشمندان ایرانی» گزارش کرده بود. اما او در پیام اصلی خود تلاش‌های جهانی را نشان‌دهنده قابلیت تولید واکسن برای مقابله با ویروس دانسته و گفته بود: «سازمان جهانی بهداشت مشتاق است نتایج نهایی همه تولیدکنندگان واکسن را مشاهده کند.»

نگاهی به نسخه اصلاح‌شده گزارش مورد نظر در خبرگزاری ایرنا اکنون نشان می‌دهد که این خبرگزاری قسمت‌هایی از متن گزارش اصلی خود را تغییر داده است. در نسخه تغییریافته کلمه ایران از قسمت‌هایی از متن که برای اختصاصی کردن پیام یاسارویچ اضافه شده بود،‌ حذف شده، اما همچنان تیتر این خبر همان تیتر اولیه باقی مانده است. مسئولان این خبرگزاری همچنین متن منتشرشده در کانال تلگرامی این رسانه را نیز اصلاح نکرده‌ اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فراز، تاریخ انتشار: 13 دی1399،  www.faraz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
از اب گل الود ماهي گرفتن تخصص رسانه هاي دولتي هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
از دست اين رسانه هاي دولتي كه شب رو روز نشون ميدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
اين نشون ميده كه رسانه هاي دولتي اين روزها دارن چقد زيرابي ميرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
همه مون ميدونيم كه چقد در زمينه واكسن اوضاع ايران اسف باره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین