پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۳۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
مصطفی قانعی آخرین وضعیت دسترسی ایران به واکسن کرونا را تشریح کرد.
شعار سال: واکسن کرونای تولید داخل با فناوری روز دنیا و با استفاده از ظرفیت و تخصص دانشمندان ایران تولید می‌شود. هم‌اکنون شرکت‌های متعدد در تولید واکسن کرونای تولید داخل فعال هستند. هرچند بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون افرادی که در مرحله تست قرار گرفته‌اند که نشان می‌دهد این واکسن هیچ عارضه‌ای نداشتند.

مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره روند تولید واکسن کرونای ایرانی گفت: تاکنون فقط یک شرکت تولید کننده واکسن ایرانی وارد فاز انسانی شده است. سه شرکت دیگر هم طی دو هفته آینده موفق به اخذ مجوز فاز انسانی می‌شوند.

 او افزود: تا پایان سال ۴ شرکت تولید واکسن وارد فاز انسانی می‌شود. درضمن  ۷ پرونده تولید واکسن هم در دست بررسی است که امکان تولید آن به سال آینده برمی‌گردد.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره روند تولید واکسن داخلی در کشور تاکید کرد: تاکنون واکسن تولید داخل با واکسن‌های تولید شده در سطح بین‌الملل قابل رقابت است. درضمن تاکنون واکسن تولید داخل کرونا هیچ عارضه‌ای به دنبال نداشته است.

 قانعی افزود: در تولید واکسن از روشی به غیر از واکسن کشته شده استفاده می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در اواخر خرداد ۱۴۰۰ تزریق واکسن انجام می‌شود. در شهریور ۱۴۰۰ به اندازه نیاز همگان در کشور به واکسن دسترسی دارند.

 قانعی درباره رایزنی‌ها برای خریداری واکسن از کشور‌های خارجی تاکید کرد: در خرید واکسن مسئله نخست کیفیت آن است. کشور‌هایی که قرار نیست واکسن از آن‌ها تهیه شود از قبل هم در وزارت بهداشت مشخص شده بود.  برای خرید  از کشور‌های خارجی با کیفیت‌ترین واکسن خریداری می‌شود.

او با بیان اینکه درباره کیفیت واکسن کرونا از هم‌اکنون نمی‌توان اظهار نظر کرد، افزود: هنوز پرونده تولید واکسن از سوی شرکت‌های تولید کننده بسته نشده است.

ایران تست واکسن انسانی را نپذیرفته است

این ویروس شناس گفت: هم اکنون کشور ترکیه تزریق انسانی واکسن کرونا را بر روی گروه‌های خاص آغاز کرده است.

او افزود: کشور‌هایی همچون ترکیه در فاز سه تحقیقات بالینی کشور‌های تولیدی قرار گرفته اند و بعد از تست واکسن بر روی مردم شرکت تولید کننده هم این کشور‌ها را در اولویت قرار داد. کشور ایران نپذیرفت که مورد تست قرار بگیرد.

قانعی تصریح کرد: برخی از کشور‌ها در فاز سه واکسن به واکسیناسیون مردم پرداخته‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۲۰۳۷۵، www.borna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
همیشه ایران باید این موضوع رو بدونه که هروقت به تولید داخلی و توان داخلی اتکا کردیم جهان رو به زانو دراوردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
البته خیلی‌ زوده در مورد واکسن های ایرانی اظهار نظر بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
اینکه ما هنوز هم به دنبال واکسن های خارجی هستیم نشون میده عزت ملی مون و عزت نفسمون خدشه دار شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین