پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۵۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
ابراهیم شکوری، معاون باشگاه پرسپولیس، در کنفرانس خبری خود در سیزدهمین روز از دی‌ماه صحبت‌های جالبی درباره استفاده برخی از باشگاه‌های فوتبال ایران از منابع دولتی انجام داده و از نماینده‌های مجلس درخواست کرد به این موضوع ورود کنند.
شعار سال: پرسپولیس، قهرمان فوتبال ایران و نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰، حالا دچار مشکلات مالی است، مشکلاتی که باعث شده تا برخی از بازیکنان پرسپولیس این تیم را ترک کنند و پرونده‌های مختلفی هم در فیفا برای پرسپولیس ایران، گشوده شود. همین موضوع باعث شده تا مدیران پرسپولیس حالا دست به دامن نماینده‌های مجلس شوند و از آن‌ها بخواهند تا ردیف بودجه‌ای مشخص برای این تیم درنظر بگیرند.

ابراهیم شکوری، معاون باشگاه پرسپولیس، در کنفرانس خبری در سیزدهمین روز از دی‌ماه صحبت‌های جالبی درباره استفاده برخی از باشگاه‌های فوتبال ایران از منابع دولتی انجام داده و از نماینده‌های مجلس درخواست کرد به این موضوع ورود کنند.

شکوری در نشست خبری در این‌باره گفت: «خیلی خوشحال می‌شویم با مشخص شدن منابع مالی سایر باشگاه‌ها معلوم شود آن‌ها هم از فضای اسپانسری امور خود را می‌گذرانند یا اینکه از بودجه دولتی استفاده می‌کنند. خواهش می‌کنم نمایندگان محترم مجلس و سایر مسئولان به این  موضوع ورود کنند که چگونه پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین تیم آسیا با ۵۰-۴۰ میلیون طرفدار یک ریال هم از منابع دولتی دریافتی ندارد، اما خیلی باشگاه‌های دیگر که نمی‌خواهم از آن‌ها اسم بیاورم به شکل مستقیم و غیرمستقیم از منابع دولتی استفاده می‌کنند. با توجه به جایگاهی که خودم داشتم می‌دانم این منابع را از کجا دریافت می‌کنند.»

این موضوعی است که حسین خبیری، مدیر این روز‌های مجموعه ورزشی درفشی‌فر، در خردادماه سال ۱۳۹۸، در گفت‌و‌گوی ویدئویی هم به آن اشاره کرده بود. خبیری که آن زمان مشاور مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود گفت: «همان‌طور که دیگر وزارتخانه‌ها برای تیم‌های لیگ برتری مانند سپاهان، ذوب‌آهن و فولاد خوزستان از بودجه دولتی هزینه می‌کنند، وزارت ورزش هم باید بتواند به سرخابی‌های پایتخت کمک مالی کند.»

این درخواست چندان مورد توجه نماینده‌های مجلس وقت قرار نگرفت و وزارت ورزش و جوانان هم خودش را از این ماجرا کنار کشید، تا در نهایت بی‌جواب بماند.

بعد از گذشت یک سال و نیم از آن مصاحبه، سرخ‌های تهران که شرایط مالی خوبی هم ندارند دوباره دست به کار شده‌اند و از نماینده‌های مجلس درخواست کرده‌اند تا برای ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال ردیف بودجه تعیین کنند.

برنامه ششم توسعه کشور در آخرین ماه از سال ۱۳۹۵ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در همان روز‌ها هم دستور اجرای آن به دولت ابلاغ شد. حسن روحانی، رئیس جمهور، هم در تیرماه ۱۳۹۶ دستور اجرای آن را به دولت ابلاغ کرد. این برنامه باعث شد تا تمام برنامه‌های مدیران پرسپولیس و استقلال به هم بریزد، چرا که طبق تبصره ۲ ماده ۹۴ قانون برنامه و بودجه ششم توسعه «پرداخت هر گونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه‌ای ممنوع است و در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.»

بندی که نمی‌توان تعریف دقیقی از آن داشت و همین موضوع هم باعث حواشی زیادی شده است. این بند که با کلماتی کلی در برنامه ششم توسعه آورده شده است باعث شده تا مخالفان و موافقان آن را به سود خودشان تفسیر کنند.

حالا باید منتظر ماند و دید نماینده‌های مجلس یازدهم به این خواسته ابراهیم شکوری واکنش مثبت نشان می‌دهند یا خیر.
 
پرسپولیس به دنبال بودجه دولتی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹، کدخبر: ۴۵۶۳۷۴، etemaadonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
هر كشوري بود تو اين شرايط تيمي كه رفته نايب قهرمان اسيا شده رو كمك ميكرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
پرسپولیس معلوم نیست از کجا داره تأمین میشه و چجوری هم قراره بدهی هاش رو صاف کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین