پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
فرزند شهید مرتضی مطهری درباره دلیل مخالفت خانواده اش با تغییر نام خیابان «شهید مطهری» به «تاریخانه» دامغان که با هدف شناسایی بیشتر قدیمی‌ترین مسجد ایران در این شهر انجام شده بود، گفت: مسئولان دامغان به ما گفتند خیابانی که قرار است مزین به نام شهید مطهری شود، در شأن شهید مطهری نیست.
شعار سال: چندی پیش گزارشی با عنوان «رونمایی از تابلو خیابان تاریخانه دامغان در هاله‌ای از ابهام» در ایلنا منتشر شد. در آن گزارش یکی از دلایل مخالفت تغییر نام خیابان «شهید مطهری» به «تاریخانه»  به نقل از مسئولان شهری دامغان، مخالفت خانواده شهید مطهری عنوان شد. در زمان تهیه گزارش چندین بار با تلفن علی مطهری تماس گرفتیم، اما موفق به گفتگو با او نشدیم.

تغییر نامی که تا کنون انجام نشده و  هدف آن شناسایی بیشتر قدیمی‌ترین مسجد ایران است و موافقت رئیس شورای فرهنگ عمومی، کمیسیون نامگذاری شورای شهر و کمیته انطباق فرمانداری این شهرستان را هم دارد.

از سوی دیگر مسجد تاریخانه ۱۵ دی‌ماه ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ثبت شد. شورای فرهنگ عمومی دامغان نیز چند سال پیش ۱۵ دی‌ماه  را به‌عنوان «روز مسجد تاریخانه دامغان» نامگذاری کرد. از این رو بار دیگر  با علی مطهری، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تماس گرفتیم تا دلایل مخالفت خانواده شهید مطهری را از زبان خودشان بشنویم.

علی مطهری در ابتدا  ضمن تأیید  اعلام مخالفت خانواده  با تغییر نام خیابان «شهید مطهری» دامغان به «تاریخانه»  در آن سال که در جلسه فوق‌العاده شورای شهر دامغان مطرح شد، گفت: با تغییر نام این خیابان مخالف بودیم، ضرورتی ندارد خیابانی که از ابتدا به‌نام شهید مطهری  است، تغییر نام داشته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر گفت: البته آن زمان مسئولان شهرستان دامغان به ما گفتند بلواری که شورای شهر و شهرداری دامغان تصمیم داشت نام شهید مطهری را بر آن بگذارد، در حاشیه شهر بوده و کاملا دور افتاده است که در شأن شهید مطهری نیست.

علی مطهری با اشاره به اینکه ما شناختی نسبت به بلوار و خیابان‌های دامغان نداشتیم و اعلام مخالفت‌مان صرفا بر اساس اطلاعات واصله از ناحیه مسئولان دامغان بود، ادامه داد: برای شناساندن مسجد تاریخانه احتیاجی به تغییر نام خیابان وجود ندارد و بهتر است مسئولان مربوطه با شیوه‌های دیگری به فکر گسترش فرهنگ گردشگری باشند.

پیش‌تر مقرر شده بود «بلوار طوس» که به مرکز اصلی شهرستان دامغان منتهی می‌شود و از نظر موقعیت مکانی و ملکی در یک نقطه مناسب در دامغان قرار دارد، به نام بلوار «شهید مطهری» نامگذاری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۱۹۱۰۵، ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
میشه یکی دیگر از خیابانها رو بنام مسجد زد یا کارهای فرهنگی دیگری انجام داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین