پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۹۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید مصرف گاز خانگی و تجاری را به روش‌های مختلف کاهش داد، گفت: طبق گزارش وزارت نیرو، از سوخت مازوت در نیروگاه‌های اطراف کلانشهرها استفاده نمی‌شود.

شعار سال: سید جواد ساداتی‌نژاد، در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه، ۱۶ دی‌ماه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی که با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگانی از وزارت نفت، نیرو و پلیس راهور درباره مقابله با آلودگی هوا برگزار شد، گفت: این نشست به‌دلیل وضع ناسالم هوا در کلانشهرهای کشور با حضور متولیان اجرای قانون هوای پاک برگزار شد و هفته آینده نیز نشست دیگری در کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی برگزار می‌شود.

وی به نتایج این نشست اشاره کرد و افزود: باید میزان مصرف گاز خانگی و تجاری را کاهش داد، به همین دلیل وزارت نفت و نیرو در این نشست مکلف شدند با توجه به تجارب گذشته به‌صورت استانی این موضوع را به استان‌ها واگذار کنند و استان‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف فعالیت کنند. البته صداوسیما نیز می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد درجه حرارت همه سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه در سه قوه کاهش یابد و با فرهنگ‌سازی این اتفاق در حوزه خانگی و تجاری نیز مدیریت شود.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: طبق گزارش پلیس راهور در بحث ترخیص موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز باید تجدیدنظر شود، همچنین مطابق گزارش ستاد سوخت، وظیفه اسقاط موتورسیکلت‌ها مطابق قانون انجام نشده است، زیرا براساس قانون باید به ازای هر موتورسیکلت کاربراتوری اسقاطی، یک موتورسیکلت جدید پلاک شود.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان دستگاه ناظر حدود ۲۵۰ دستگاه سنجش آلودگی هوا در سراسر کشور دارد، گفت: تعداد این دستگاه‌ها باید افزایش یابد تا سازمان حفاظت محیط زیست بتواند نظارت خود را دقیق انجام دهد، همچنین این سازمان با توجه به افزایش آلودگی هوا، اندازه‌گیری‌های فصلی درباره استاندارد سوخت را به‌صورت هفتگی در مخازن، بخش‌های تولیدی و جایگاه‌های عرضه سوخت انجام دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه سالانه حدود ۴۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که این عدد تا حدودی مانند کشته‌شدگان کروناست، افزود: بسیاری از اتوبوس‌ها کاتالیست ندارند، از این رو درصد بسیاری از آلودگی هوا ناشی از این مسئله است، البته با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور به این فناوری دست یافته‌اند باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه طبق گزارش وزارت نیرو، از سوخت مازوت در نیروگاه‌های اطراف کلانشهرها استفاده نمی‌شود، گفت: باتوجه به اینکه مصرف گاز نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است بعضی از نیروگاه‌ها و صنایع ناچارند از مازوت استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری شانا، تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۱۱۷۰۱، www.shana.ir.
 
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
تاوان این ناچار بودن رو نباید ریه های مردم و بیماران زمینه تنفسی پس بدن که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
اون وقت مردم بیچاره هم مجبورن بمیرن؟!!یعنی همه جای دنیا همینه؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین