پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۱۸۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
عضو شورای شهر تربت جام از تخلف شهردار سابق در فروش فضای سبز خبر داد.
شعار سال: سید محمد حیدری گفت: در سال ۱۳۹۸ شورای‌شهر تربت جام مصوبه‌ای برای فروش زمین‌های مشخص و با کاربری مسکونی داشت که قرار بود شهرداری لیست این زمین‌ها را به شورای شهر بفرستد تا شورا آن را تایید کند. اما شهردار سابق علاوه بر اینکه لیست آن زمین‌ها را به شورای شهر ارائه نداد بلکه در همان سال به مزایده و فروش زمین‌هایی که با مصوبه شورا تفاوت داشت اقدام کرد.

این عضو شورای شهر تربت جام ادامه داد: زمانی که مدارک فروش زمین‌ها را درخواست کردیم، او مدرکی مبنی بر چگونگی واگذاری زمین‌ها ارائه نداد. ظاهرا شهردار سابق بابت بدهی‌هایی که شهرداری داشته با پیمانکاران تهاتر کرده که این خود خلاف قوانین و مقررات شهرداری است.

او ادامه داد: شهرداری فقط زمانی مجاز است زمین یا زمین‌ها را تهاتر کند که برای ملک معوض باشد که خانه‌ای در طرح قرار می‌گیرد و به جایش زمین می‌دهد. از این رو نباید با بدهی تهاتر شود و این موضوع صراحتا در استانداری و وزارت کشور هم مشخص شده است.

او اضافه کرد: تهاتر و فروش زمین توسط شهرداری با پیمانکاران و طلبکاران خلاف مقررات است و شهردار سابق مجددا به استناد مجوزسال قبل زمین‌ها را با کاربری فضای سبز و بدون ارائه لیست به شورای شهر به استناد مجوز سال قبل، بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران به فروش رساند که این هم جای سئوال دارد؟

حیدری در پاسخ به اینکه چرا در زمانی که شهردار سابق بر سر کار بود این موضوعات را در شورا مطرح نکردید، گفت: اتفاقا بحث فروش زمین‌ها، سئوال چند نفر از اعضای شورا از چندین ماه قبل از رفتن شهردار سابق بود و طبق قانون او باید ظرف ۱۰ روز به سئوالات ما در صحن شورا پاسخ می‌داد، اما متاسفانه مدام از ارائه پاسخ طفره رفت.

او ادامه داد: به عنوان نمونه ایشان در زمان تصدی بر شهرداری پارکی را که کاربری فضای سبز داشت به چهار قسمت کرد و سه قسمت اش را فروخت و یک قسمت کوچکش را تاب و سرسره گذاشت در حالی که باید تمام آن فضا تبدیل به پارک می‌شد.

او افزود: برخی از اعضای شورا از شهردار سابق حمایت کردند و مجدد کتبا سئوال کردیم و پاسخ ندادند و بعد از گذشت ۴ الی ۵ ماه که از پاسخگویی طفره رفتند تقاضای استیضاح شهردار را کردیم و جلسه‌ای برگزار شد و گفتند شهردار قبلی تقاضای استعفاء داده و نیازی به استیضاح نیست و قبل از اینکه با استعفای وی در شورای شهر تربت جام موافقت شود، حکم رئیس جدید سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان خراسان رضوی وی صادر شده بود که این خود این جای سئوال دارد.

حیدری گفت: به هر حال سوال ما از رئیس شورای شهر و همچنین شهردار قبلی همچنان باقی است که چرا پاسخگو نبودند؟ با توجه به اینکه طرح جامع شهر در دست بررسی است و مشاور در جلسات متعدد گفته تربت جام با کمبود سرانه فضای سبز مواجه است، ولی متاسفانه شهردار قبلی زمین‌های با کاربری فضای سبز را با طلب پیمانکاران، تهاتر و تبدیل به مسکونی کرده که این جای سئوال بزرگی است، زیرا تا تغییر کاربری مورد موافقت کمیسیون ماده ۵ استانداری واقع نشود وی نباید این کار را می‌کرد ضمن اینکه مجوز فروش از طرف شورای شهر را را هم نداشته است.

عضو شورای شهر تربت جام گفت: در آینده شهرداری با پرونده‌های زیادی به خاطر فروش این زمین‌ها که کاربری فضای سبز دارند و فروخته شده اند روبرو خواهد بود چرا که برخی از این زمین‌ها حریم محدوده نظامی است که ساخت و ساز در آن محدوده ممنوعیت دارد و خریداران آن زمین‌ها اطلاع ندارند و برایشان مشکل بوجود خواهد آمد.

شهردار سابق شهر تربت جام سید علی حسینی بود که چند ماه پیش پس از استعفا در شهرداری، به عنوان رئیس جدید سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان خراسان رضوی مشغول به کار شد.

از ۲۷ آبان‌ماه ۹۹ نیز عباس محرمی با کسب اتفاق آرای اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار جدید تربت جام انتخاب و مشغول به کار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۲۰۷۳۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
1
یعنی شهردار فضای سبز که این همه میتونه روی شهر از هر جنبه ای اثر بذاره رو به چوب حراج گذاشت؟
ناشناس
Netherlands
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
1
اداره کشور شبیه به مهمد کودک شده واقعا خسته شدن مردم از شهرداری ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
1
اینم از شهرداری ها! به خدا که مردم عاصی شدن و حالشون داره از اسم شهرداری بهم میخوره
ناشناس
Netherlands
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
1
سو استفاده ها در شهرداری داره بیداد میکنه و خیلی وقته مشکلات زیادی برامون به بار اورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
1
چرا شهرداری ها شدن منبع فساد شهرشون ؟!! خیلی‌ برام عجیبیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
1
واقعا مملكت داره مثل مهدكودك اداره ميشه مگه اسباب بازيه كه داده باشه به دوستانش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
1
اوضاع شهرداري هامون از مهدكودك هم بدتره دوست عزيز تا وقتي نظارت قوي نباشه همينه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
1
مهد کودک خیلی منطقی تره فضاش بچه ها خیلی خیلی عاقلانه تر مدیریت میکنه کارهاشون رو
Msood
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
پوفففففف خرید وفروش به این راحتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین