پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران گفت: مازندران در چند ماه اخیر هیچگونه مشکلی در تغذیه اینترنت شامل میزان، حجم و پهنای باند نداشته است و بخش قابل توجهی از ظرفیت بالقوه اینترنت استان در حال حاضر مصرف نمی‌شود.
شعار سال: در هفته‌های اخیر بسیاری از شهروندان مازندران به خصوص بخش‌های شرقی و مرکزی استان از کاهش سرعت و قطعی اینترنت انتقاد و گلایه کردند. شهروندان شهر‌های ساری، بهشهر، نکا و گلوگاه بیشترین کسانی بودند که از مشکلات نوسانات اینترنتی ابراز نگرانی کردند.

بسیاری از این شهروندان بیشترین اثرات منفی قطعی اینترنت و کاهش سرعت را در شبکه شاد احساس کردند که در ارتباط دانش آموزان با معلمان و در هنگان برگزاری امتحانات مشکلاتی ایجاد شد.

زکریا صالحیان روز پنجشنبه در پاسخ به انتقادات مطرح شده برای مشکلات اینترنت از سوی مردم گفت: دستکم در سه ماه گذشته هیچگونه مشکلی برای شبکه تغذیه اینترنت استان شامل قطعی، کاهش پهنای باند و یا خرابی مشاهده و ثبت نشد و استان در بهترین شرایط خدمات دهی اینترنت به مشتریان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمامی نوسانات و خط ارتباطی اینترنت مازندران به صورت لحظه‌ای توسط پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌ها رصد می‌شود، افزود: در صورت بروز کوچک‌ترین نوسانی حتی در مقیاس نامحسوس، اطلاعات و گزارشات ثبت و قابل رویت است که خوشبختانه حداقل در چند ماه اخیر چنین چیزی در مجموعه زیرساخت استان نداشتیم.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران تاکید کرد: از سمت مرکز شبکه اینترنت که در تهران واقع شده است نیز هیچگونه نوسان و مشکلی تا کنون مشاهده نشده است و شرایط اینترنت مازندران در حوزه زیرساخت در بهرتین وضعیت قرار دارد که حتی بالاتر از چندین استان کشور است.

وی ظرفیت بالقوه تغذیه اینترنت استان را حدود ۶ هزار و ۵۰۰ گیگابایت عنوان کرد و گفت که این ظرفیت در کمتر از یک هفته قابل بهره برداری توسط شرکت‌ها و تحویل به مشتریان است.

صالحیان افزود: در حال حاضر حدودیکهزار و ۶۶۰ گیگابایت از ظرفیت شاهراه اینترنت مازندران استفاده می‌شود که از این میزان حدود ۸۰۰ گیگابایت به عنوان ترانزیت به استان‌های خراسان جنوبی، گلستان و گیلان ارسال شد و بقیه نیز توسط ۱۵ شرکت فراهم کننده (Service Provider) در سطح استان توزیع می‌شود و عملا باقی خط‌ها خالی و آماده توزیع بین شرکت‌ها است.

مشکل اینترنت باید در شرکت خدماتی بررسی شود

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران گفت: در حال حاضر تنها مرجعی که باید پاسخگوی مشکلات احتمالی نوسان و قطعی اینترنت باشد، شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت به مشترکان اعم از خانگی و همراه هستند.

وی ارتقاء خدمات شرکت‌ها را نیز نیازمند صرف هزینه‌های سنگین و زمان طولانی دانست و افزود: برای تامین تجهیزات مورد نیاز جهت تامین افزایش مصرف اینترنت در دوران کرونا چندین سال زمان نیاز بود که در مازندران کمتر از ۶ ماه این تجهیزات توسط شرکت‌ها تامین شد.

صالحیان به امکان برخی نوسانات اینترنتی براساس مشکلات سیستمی شرکت‌ها و همچنین خرابی تجهیزاتی برخی اپراتور‌ها اشاره کرد و گفت: این مشکلات نیز درون شرکتی است و معمولا در زمان کوتاهی برطرف می‌شود.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت مازندران همچنین از امکان بررسی دقیق میزان ترافیک و خدمات ارائه شده توسط خود کاربران خبر داد و گفت که مشترکان خودشان می‌توانند وضعیت ترافیک اینترنتشان رابه صورت مستمر بررسی کنند و در صورت وجود اشکال از شرکتی که اینترنت را به آن‌ها ارائه می‌دهد، پاسخ طلب کنند.

در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون کاربر تلفن همراه و حدود ۱۵۷ هزار مشترک خانگی مازندرانی از اینترنت پر سرعت استفاده می‌کنند. پوشش اینترنتی استان در مناطق شهری ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی نیز حدود ۷۵ درصد است که البته در روستا‌های با شکبه دائمی این آمار بیش از ۹۰ درصد است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:  19 دی ۱۳۹۹، کد خبر: 119920،irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
من و همسرم به شدت در مازندران مشکلات اینترنتی داریم هم در سرعت هم در ارائه کیفیت خدمات
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین