پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۸۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
شهاب الدین منتظمی گفت: قطعا آلودگی هوا بر روی حیات جانوران تاثیر سو می‌گذارد. تا این لحظه موردی از مرگ و میر گونه‌های جانوری بر اثر آلودگی هوا مشاهده نشده است.
شعار سال: آلودگی هوا در چندین شهر ایران از جمله مهم ترین پدیده هایی است که در سال های اخیر گریبان شهروندان را رها نمی کند و امروز علاوه بر مردم به گفته متخصصین بر جان گونه های جانوری نیز تاثیر مستقیم می گذارد. آلاینده‌های موجود در هوا از جمله دی‌اکسید گوگرد، اکسیدهای نیتروژن و ذرات معلق تاثیرات بلند مدتی بر حیات وحش شهری می‌ گذارند به گونه‌ای که فلزات سنگین وارد بدن حیوانات می‌شود و نه تنها دفع نمی‌ شود بلکه به‌ شکل و اندازه ‌های مختلفی در بافت بدن آن‌ها تجمع پیدا می‌کند.

شهاب الدین منتظمی، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص گفت: قطعا آلودگی هوا بر روی حیات جانوران تاثیر سو می گذارد. تا این لحظه موردی از مرگ و میر گونه های جانوری بر اثر آلودگی هوا مشاهده نشده است.

او افزود: آلودگی هوا در وهله اول بر روی مجاری تنفسی گونه های جانوری تاثیر می گذارد و خود را در بلندمدت نشان خواهد داد. در عرصه ژنتیک نیز نیاز است تا بررسی های گسترده ای انجام شود که چه اثرات ناهنجاری بر روی حیوانات دارد.

این مقام مسئول در محیط زیست خاطرنشان کرد: در این ایام گونه های مجاز باید توسط شهروندان زیر نظر مراکز دامپزشکی نگهداری شوند و ضرورت دارد سلامتی آن ها مورد بررسی مداوم قرار گیرد. رعایت تمامی موارد بهداشتی در خصوص حیوانات همراه از جمله مواردی است که باید شهروندان به صورت جدی به آن توجه کنند.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش ادامه داد: توقع ما از شهرداری این است که در خصوص مخازن رو باز ضایعات جدی تر برخورد کند. در این میان رفتار اجتماعی شهروندان نیز حائز اهمیت است و باید تفکیک زباله ها در دستور کار قرار گیرد و در ساعت مقرر نیز در مخازن قرار داده شود زیرا حضور حیوانات در این مخازن می تواند بسیار آسیب زا باشد.

منتظمی تصریح کرد: این آسیب ها در حوزه های روستایی می تواند مسائل حادتری ایجاد کند زیرا گونه های جانوری مجاور به مراتب بیشتر در آن محل وجود دارد و می تواند گونه های جانوری وحشی را به سمت مناطق مسکونی بکشاند و حتی باعث شایع شدن بیماری های مشترک میان انسان و حیوان شود. در شهر نیز به علت وجود گربه های فراوان در حوالی سطل های زباله این خطر وجود دارد.

این مقام مسئول در محیط زیست گفت: در شهر این امر می تواند خطرناک تر باشد و ضرورت دارد تا شهرداری در حوزه مدیریت حیوانات بلاصاحب و پسماند جدی تر اقدام کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۲۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: 1117811، www.borna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
يعني يه باغ وحض نيست كه در ايران بتونيم بگيم شرايط استاندارد رو داره
ناشناس
Netherlands
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
الودگی هوا انسان هارو از پا در اورده چه برسه به جانوران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین