پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۲۱۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپز تهران با تاکید بر ضرورت رسیدگی به شرایط بد اقتصادی اصناف از سوی مسئولان کشور بیان داشت: پدیده‌ای که امروز اقتصاد اصناف با آن مواجه شده است، بسیار بحرانی‌تر از آن است که به تنهایی بتوان آن را درمان کرد و به تنهایی امکان ترمیم این شرایط محال است.

شعار سال: حسين محمدي، رئيس اتحاديه کبابي، حليم و آشپز تهران گفت: يکسال شمسي به طور پيوسته اصناف با بحران هايي نظير ويروس کرونا-گراني– تورم بسيار بالا- رکود عجيب معاملات- تحريم اقتصادي سنگين و از همه مهمتر اثرات مخربي که فوتي هاي مبتلا به کرونا بر دل همه آحاد کشور گذاشته روبه رو شده اند. انگيزه خريد براي مردم از بين رفته و داد و ستد تا ۸۰ در صد به رکود رسيده، مردم با دل مردگي خريد نمي کنند و اگر بخواهيم اين مشکلات را حل کنيم بايد از مدد کليه سازمان ها و ارگان هايي که تاکنون از همراهي هاي اصناف برخوردار بوده اند، استفاده شود، به تنهايي امکان ترميم اين شرايط محال است.

او در وضعيت صنف متبوع خود با توجه به مشکلات ناشي از شيوع ويروس کرونا بيان داشت: صنف کباب و حليم در روزهاي تعطيلي کرونا ملزم به فعاليت در گروه بيرون بر شد، بنابراين سالن داران اين صنف نتوانستند از کسب و کار برخوردار باشند، با اينکه تمامي پرسنل اين اتحاديه پروتکل هاي بهداشتي را رعايت مي کنند اما مردم به دليل کرونا اعتماد لازم را ندارند؛ بنابراين کسب و کار راکد شده است. بسياري از اعضاء واحدهاي صنفي اجاره اي خود را تعطيل و يا به صاحبان صنفي تحويل دادند از اين رو کسب و کار راکد و کساد است.

محمدي در ادامه با استقبال از تعليق ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم بيان داشت: اين ماده موانع زيادي بر سر راه صدور و تمديد پروانه کسب ايجاد نموده بود، خوشبختانه با همت هيئت رئيسه اتاق اصناف تهران تا پايان سال ۹۹ به تعليق در آمده است. اين شرايط مي تواند راه گشاي خوبي براي صدور و تمديد پروانه باشد،.

او تاکيد کرد: ما نيازمند تشويق و استقبال افراد براي جذب فعالان صنفي هستيم. هر چه سنگ اندازي ها کمتر باشد مي توان مشاغل بيشتري را قانونمند نمود. افرادي که براي اخذ يا تمديد پروانه کسب به اتحاديه ها مي آيند در واقع جزو مردمي هستند که مي خواهند زير پرچم قانون فعاليت کنند پس نبايد اين افراد را با مواد قانوني دست و پا گير از مسير قانون مداري دور کرد. اصناف جهت قانونمند کردن افراد و ايجاد اشتغال گام هاي بسيار موثري در کشور برداشته اند، بايد قدر اين اصناف را دانست .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین