پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۷۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
وزارت بهداشت در بخشنامه ای، استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری در عشایر کشور را ممنوع کرد.
شعار سال: وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای که اخیرا به مناطق عشایری فرستاده، ارائه هرگونه وسایل پیشگیری از بارداری را ممنوع کرده است.

بهورزان و مسئولان مناطق قشلاقی بختیاری‌ها می‌گویند زنان زیادی با مراجعه به خانه‌های بهداشت، درخواست دریافت وسایل پیشگیری دارند، اما باوجود تعداد زیاد این وسایل، آن‌ها اجازه‌ی دادنشان را ندارند. این موضوع، موجب فشار روانی زیاد بر این زنان و ناامیدی‌شان شده است.

این زنان در سن پایین ازدواج می‌کنند و باوجود حجم زیاد کار، مجبور به فرزندآوری زیادند و این موضوع موجب بیشتر شدن خودکشی و خودسوزی بعضی از آن‌ها شده است. تعدادی از این زنان برای رهایی از کتک‌های شوهر و اجبار برای پسرآوری بیشتر، ناچار به بارداری‌اند و خیلی زود چهره و تنشان پیر می‌شود.

‌تعدادی از آن‌ها به دلیل اجازه ندادن شوهرانشان هنوز در چادر و در مناطق صعب‌العبور زایمان می‌کنند و از نظر بهداشتی شرایط بسیار سختی دارند. در حال حاضر هیچ طرح بهداشتی و آموزشی خاصی در ییلاق و قشلاق ایل بختیاری اجرا نمی‌شود. این زنان بار اصلی زندگی و اقتصاد عشایر را به دوش می‌کشند.

‌زنان بختیاری دچار سوگ‌های بلندمدتی‌اند که بیشتر اوقات به‌دلیل درگیری‌های طایفه‌ای بین مردان اتفاق می‌افتد. این زنان پس از چهل سالگی باید سر تا پا سیاه بپوشند و تصویر زنان بختیاری با لباس‌های رنگی و شاد، در زندگی روزمره آن‌ها گم شده است.

‌ممنوعیت ارائه وسایل پیشگیری از بارداری در مناطق عشایری به منظور افزایش جمعیت اجرا می‌شود. این در حالی است که زنان عشایری دسترسی چندانی به شهر و داروخانه‌ها ندارند و بار اصلی فرزندآوری و افزایش جمعیت، به رغم نارضایتی تعدادی زیادی شان، حالا بر دوش آنهاست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ۵۵ آنلاین، تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۱۸۵۳۴۱، www.۵۵online.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
حالا چرا تنها عشایر؟ من متوجه این مصوبه وزارت بهداشت اصلا نمیشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
چرا برای این بیچاره ها باید این رو قانون کنند این ها خودشون بهداشت پایین و مشکلات حمل و نقل دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین