پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۳۲۲۸۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: تغییر قیمت دلار می‌تواند سیگنالی برای افزایش تورم انتظاری و افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد باشد.
شعار سال: استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: تغییر قیمت دلار می‌تواند سیگنالی برای افزایش تورم انتظاری و افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد باشد.

 مرتضی عزتی، استاد دانشگاه تربیت مدرس در مورد اصلاح بودجه در گفتگو با «فرهیختگان» بیان داشت: «نمایندگان مجلس توان چندانی برای اصلاح اساسی بودجه ندارند و مواردی که مطرح می‌شود عمدتا جا‌به‌جایی ارقام است که ممکن است حتی آسیب‌زا باشد. به‌عنوان نمونه بالا بردن نرخ دلار که برداشت من این است مجلس با این سیاست در صدد افزایش منابع برای اضافه کردن بودجه دلخواه خودش است. این درحالی است که تغییر قیمت دلار می‌تواند سیگنالی برای افزایش تورم انتظاری و افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد باشد. از طرف دیگر دولت حدود ۶۰ درصد هزینه عمومی را افزایش داده و براساس گفته‌ها مجلس ۱۵ درصد دیگر به امور مدنظر خودش اضافه خواهد کرد. اما بودجه دولت تورم‌زاست و از قضا مجلس با نپذیرفتن این موارد باید به مهار این تورم کمک کند و دولت را مکلف به کاهش آن کند.»

عزتی ادامه می‌دهد: «اولین قدم برای اصلاح همین کاهش بودجه است. در مرحله اول باید وابستگی بودجه به نفت و نرخ ارز قطع شود. مورد اول دولت را کوچک و بخش خصوصی را تقویت کرده و در مورد دوم نیز دولت دیگر به دنبال تامین کسری بودجه با تغییر نرخ ارز نخواهد بود. مورد سوم و چهارم نیز اهمیت دادن به مالیات و مولدسازی دارایی‌های دولت است که به تقویت بازار سرمایه نیز کمک می‌کند.»
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 27 دی 1399، کدخبر: 192298، farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
همه با اینکه میدونن افزایش نرخ ارز میتونه تورم رو از اینی که هست بالاتر ببره اما بازم کسی نیست دست ملت ایران رو بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین