پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
انجمن‌های مردم‌نهاد لرستان با انتشار نامه‌ی سرگشاده‌ای از استاندار لرستان درخواست کردند تا با سودجویان و متجاوزان به منافع عمومی و تخریب‌گران جنگل‌ها برخورد قاطع و قانونی به عمل آید.
شعار سال: متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکترخادمی استاندار محترم استان لرستان

باسلام و احترام

همان‌طور که استحضار دارید استان لرستان در بخش مرکزی رشته‌کوه زاگرس قراردارد و با داشتن گونه‌های مختلف گیاهی و درختی به ویژه درختان بلوط، به‌عنوان دستگاه تنفسی و یکی از منابع اصلی تامین حیات موجودات زنده یعنی آب در ایران محسوب می‌شود.

شوربختانه درسال‌های اخیر شاهد یورش متجاوزان به جنگل‌ها و عرصه‌ی محیط زیست به بهانه‌های گوناگون هستیم. این شرایط همراه با بی‌تدبیری برخی مسئولان ذی‌ربط و بی‌تفاوتی بخشی از جامعه‌ی محلی به حدی مخرب بوده که در مقابل آن آثار حمله بیگانگان به این سرزمین درحال رنگ باختن است.

هم‌چنین مشاهدات و پیگیری ما نشان می‌دهد که درجای، جای استان لرستان تخریب وقطع درختان ادامه دارد و به هردلیلی به‌رغم برخی تلاش‌های انجام شده، ضعف دستگاه‌های نظارتی و حفاظتی ازجمله اداره‌کل منابع طبیعی استان در وقوع این فاجعه آشکار است. به عنوان نمونه می‌توان به مناطق:

۱- بسطام درشهرستان الشتر

۲-درختان حاشیه رودخانه‌ی ماربره شهرستان دورود

۳- بلوط های منطقه کوکلا بخش پاپی

۴- بلوط های منطقه بزنوید الیگورز

۵- منطقه‌ی هرین کوهدشت شمالی

اشاره کرد که قطع بی‌رویه درختان بلوط توسط جامعه‌ی محلی و برخی ادارات مشتی از این خروار است. مستنداتی از این تخریب‌ها وجود دارد که درصورت لزوم ارایه خواهد شد.

چون حفظ منابع ملی ازجمله جنگل‌ها به عهده‌ی دولت است لذا از آن مقام محترم تقاضای برخورد قاطع و قانونی با سودجویان و متجاوزان به منافع عمومی و برخورد با بی‌تدبیری و ناکارآمدی برخی متولیان امور را داریم.

باسپاس
۲۳دی ماه ۱۳۹۹

– شورای هماهنگی تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان لرستان
– شورای هماهنگی جمعی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان‌های خرم‌آباد وچگنی

رونوشت:
-دادستان محترم شهرستان خرم‌آباد مرکزاستان لرستان
– ریاست محترم سازمان بازرسی استان لرستان
– مدیرکل محترم اداره‌کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان لرستان

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1399، کد خبر: 33315،  www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین